Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volkswagen po raz pierwszy sprzedał od stycznia do czerwca ponad trzy miliony samochodów osobowych

VOLKSWAGEN IconMarka Volkswagen Samochody Osobowe po raz pierwszy w swojej historii sprzedała ponad trzy miliony samochodów w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. Od stycznia do czerwca włącznie na całym świecie, na osobowego Volkswagena zdecydowało się 3,07 mln osób, czyli o 3,8 procent więcej, niż rok wcześniej (styczeń-czerwiec 2013: 2,95 mln). W pojedynczym miesiącu czerwcu Volkswagen Samochody Osobowe przekazał klientom 514.900 aut (czerwiec 2013: 509.200; +1,1 procent). „Marka Volkswagen Samochody Osobowe dzięki trafiającej w potrzeby klientów palecie modeli wypadła w pierwszym półroczu bardzo dobrze. Przede wszystkim Golf jest bestsellerem – zarówno jako klasyczny Golf, jak i jako Variant czy Sportsvan" – powiedział we wtorek w Wolfsburgu Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. „Sytuacja na światowych rynkach w drugim półroczu pozostanie trudna i będzie wymagała od nas wiele wysiłku" – dodał Klingler. W pierwszych sześciu miesiącach marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała w Europie 864.100 pojazdów (I-VI 2013: 843.600; +2,4 procent). Na region Europy Zachodniej (bez Niemiec) przypadło z tego 451.300 aut (I-VI 2013: 427.800; +5,5 procent). Sprzedaż wzrosła także na niemieckim rynku i wyniosła 285.700 sztuk (I-VI 2013: 283.400; +0,8 procent). W Europie Środkowej i Wschodniej osobowego Volkswagena zakupiło do końca czerwca 127.100 osób (I-VI 2013: 132.400; -4,0 procent). W Rosji sprzedanych zostało 67.400 samochodów (I-VI 2013: 77.300; -12,8 procent). Volkswagen zanotował świetne wyniki w Polsce. W pierwszej połowie roku zarejestrowano 16.946 nowych samochodów osobowych tej marki. Wynik ten jest o 24,32 procent większy, niż w analogicznym okresie w minionym roku (I-VI 2013: 13.631 szt.). Udział w rynku wzrósł w miesiącach styczeń-czerwiec tego roku do 9,74 procent (I-VI 2013: 9,30 procent), co stawia markę na drugim miejscu pod względem ilości zarejestrowanych aut w Polsce. Największą popularnością klientów w pierwszym półroczu 2014 roku cieszyły się: Golf (4.340 szt.), Passat (3.634 sztuk) oraz Tiguan (2.510 sztuk). W regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w pierwszym półroczu wzrost sprzedaży o 16,8 procent i przekazała klientom 1,5 mln samochodów (I-VI 2013: 1,28 mln). W Chinach (z Hongkongiem) nowych właścicieli znalazło 1,39 mln Volkswagenów (I-VI 2013: 1,17 mln; +18,5 procent). W regionie Ameryki Północnej marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała do końca czerwca 282.600 pojazdów (I-VI 2013: 309.600; -8,7 procent). Z tego na USA przypadło 179.100 sztuk (I-VI 2013: 206.800; -13,4 procent). W regionie Ameryki Południowej sprzedaż od stycznia do końca czerwca spadła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 21,1 procent do 317.300 sztuk (I-VI 2013: 401.900). Z tego 255.700 osobowych Volkswagenów zostało zakupionych przez klientów z Brazylii (I-VI 2013: 307.000; -16,7 procent).Źródło: Volkswagen 

Przeczytaj również
Popularne