Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

PIRELLI ROZPOCZĘŁA ROZWÓJ OGUMIENIA W RAMACH PRZYGOTOWAŃ DO SEZONU 2021 W RAJDOWYCH MISTRZOSTWACH ŚWIATA

Pirelli

Zell am See (Austria), 10 lutego 2020 r. – Firma Pirelli rozpoczęła rozwój swojej gamy opon – jako wyłączny dostawca ogumienia dla Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonie 2021 – podczas „GP Ice Race 2020”. Włoski producent jest także oficjalnym sponsorem zawodów, które odbywają się w austriackiej miejscowości Zell am See. W jej ramach rywalizują współczesne i historyczne samochody, a także prawdziwe klasyczne maszyny ze złotej ery rajdów. Z tej okazji zaprezentowana została pierwsza opona z najnowszej gamy Pirelli w WRC: kolcowane ogumienie Sottozero Ice J1 w specyfikacji na Rajd Szwecji, w rozmiarze 205/65 R15. Począwszy od przyszłego sezonu, z takich opon korzystać będą samochody WRC z najwyższej kategorii mistrzostw świata.

 

AUSTRIACKI LÓD: TRUDNY SPRAWDZIAN DLA KOLCOWANYCH OPON PIRELLI ORAZ TECHNOLOGII PRODUKCJI OGUMIENIA NA LÓD

Firma Pirelli zaopatrzyła współczesne oraz historyczne samochody rywalizujące na oblodzonej trasie w Zell am See w opony Sottozero Ice z siedmiomilimetrowymi kolcami oraz w Sottozero Snow z dwumilimetrowymi kolcami. Rzeźba bieżnika tych opon składa się z wytrzymałych klocków oraz kolców z wolframowymi końcówkami i zapewnia optymalną trakcję, prowadzenie i osiągi na ośnieżonej lub oblodzonej nawierzchni. Zdobyte w motorsportowej rywalizacji doświadczenia Pirelli związane z oponami zimowymi są regularnie wykorzystywane w projektach drogowych, podkreślając filozofię „ze sportu na drogi”. Wykorzystanie wiedzy gromadzonej przez ponad 110 lat obecności w motorsporcie pomaga w poprawie bezpieczeństwa i osiągów także w świecie codziennej motoryzacji. Opona Sottozero Ice na Rajd Szwecji w pełni wykorzystuje autorską technologię Pirelli: w jej przypadku kolce są zatapiane w oponie podczas samego procesu wulkanizacji – nie są umieszczane w bieżniku na późniejszym etapie przygotowań. Ta technologia, wykorzystywana wyłącznie przez firmę Pirelli, ułatwia utrzymanie kolców w oponach, co z kolei pomaga w maksymalnym wykorzystaniu osiągów w warunkach sportowej rywalizacji.

 

Terenzio Testoni, menedżer ds. aktywności rajdowych i terenowych Pirelli 

GP Ice Race” to ważne międzynarodowe wydarzenie dla kibiców motorsportu, z udziałem najsłynniejszych samochodów świata. Tor z nawierzchnią lodową zapewnia widowiskową arenę zmagań dla maszyn z różnych epok, a opony Pirelli, przygotowane specjalnie z myślą o takich warunkach, zapewniają jeszcze wyższy poziom emocji podczas rywalizacji

 

PIRELLI: OD RAJDOWYCH SUKCESÓW DO OSIĄGÓW NA DROGACH

Pirelli działa w rajdowym świecie od początku mistrzostw świata, czyli od 1973 roku. Ma na koncie 25 mistrzowskich tytułów oraz 181 zwycięstw w rajdach na szczeblu WRC. Zdobyte w ten sposób doświadczenie będzie wykorzystywane podczas powrotu producenta w roli wyłącznego dostawcy opon dla Rajdowych Mistrzostw Świata w sezonach 2021-2024. W niedawnej przeszłości firma Pirelli była wyłącznym dostawcą w latach 2008-2010, a od sezonu 2018 zaopatruje w opony uczestników mistrzostw WRC-2 oraz Junior WRC.

Pirelli

Rajdy pomagają w opracowywaniu produktów i technologii, które są obecne w drogowej gamie Pirelli. Przede wszystkim chodzi tu o opony P Zero, pierwotnie zaprojektowane w motorsporcie dla samochodu Lancia Delta S4 – była to groźna bestia, której osiągi wymagały zastosowania ogumienia stworzonego specjalnie dla niej. Nazwa P Zero została następnie przeniesiona na drogowe produkty, stając się wizytówką Pirelli. W tej gamie wykorzystywane są koncepcje techniczne, które narodziły się w czasach rajdowej Grupy B. Firma Pirelli będzie obecna w Rajdowych Mistrzostwach Świata równolegle do obecności w Formule 1, gdzie pełni funkcję wyłącznego dostawcy opon od sezonu 2011.

Przeczytaj również
Popularne