W okolicach Turynu we Włoszech miała miejsca światowa premiera nowej generacji IVECO Daily. Nie mogło na niej zabraknąć również redakcji FLEET. Trzecia generacja IVECO Daily jest już dostępna na europejskim rynku. Mimo zmodyfikowania 80% podzespołów, w nowym Daily zachowano klasyczna kratownicową ramę podwozia.Projektując obydwie wersje pojazdu – kabinę z podwoziem i furgon – firma IVECO postawiła sobie za cel skonsolidowanie pozycji lidera w obydwu segmentach, a jednocześnie dalsza poprawę ergonomii, komfortu prowadzenia oraz właściwości jezdnych. Tak właśnie powstała koncepcja dwóch pojazdów w jednym: kabiny z podwoziem o zmienionej stylistyce i zupełnie nowego furgonu – ze szczególnym uwzględnieniem tej drugiej wersji. Pojemność furgonu znacznie wzrosła po zmianie rozstawu osi oraz długości zarówno całego pojazdu, jak i samej części towarowej. Powstały nowe wersje z przestrzenią ładunkowa o kubaturze 18 i 19,6 m3 (największej w swojej kategorii) oraz wersja o kubaturze 10,8 m3 (najlepsza w swojej kategorii pod względem efektywnej ładowności mierzonej stosunkiem długości przestrzeni ładunkowej do całkowitej długości pojazdu).
Dzięki nowym rozwiązaniom konstrukcyjnym, w tym zwiększonemu rozstawowi osi i skróconemu tylnemu zwisowi, nowy Daily charakteryzuje sie znakomitymi właściwościami jezdnymi bezuszczerbku dla zwrotności ułatwiającej manewrowanie na ograniczonej przestrzeni.Nowe przednie zawieszenie QUAD-LEAF montowane standardowo teraz we wszystkich wersjach 3,5 tonowych doskonale sprawdza się także w wersjach z bliźniaczymi tylnymi kołami. W obuprzypadkach zapewnia ono zwiększona ładowność, oraz większy prześwit i wyższe dopuszczalne obciążenie poszczególnych osi.Dopuszczalna masa całkowita furgonu wynosi od 3,5 do 7 ton przy kubaturze przestrzeni ładunkowej od 7,3 do 19,6 m3. Furgon jest dostępny z nadwoziami o wysokości do 2100 mm,dzięki czemu nawet wysocy użytkownicy nie muszą schylać głowy przebywając w przedziale towarowym.Długość zewnętrzna wynosi od 5040 do 7500 mm przy długości przedziału ładunkowego od 2600 do 5100 mm. Obniżenie poziomu podłogi o 55 mm ułatwia i przyspiesza załadunek i rozładunek pojazdu. Wysokość przedziału ładunkowego nalezy do najwiekszych w kategorii furgonów z tylnym napędem. Oferta wersji kabiny z podwoziem jest najszersza na rynku i obejmuje pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7 ton, z rozstawem osi od 3000 do 4750 mm oraz z nadwoziem o długości do 6190 mm. Wersja z nowym rozstawem osi 4100 mm i pojedynczymi kołami, na której 5 można zamontować nadwozie o długości 4500 mm, zachowuje typowe atuty modelu Daily, oferując jeszcze lepsza zwrotność. Nabywca modelu Daily ma do wyboru silniki o pojemności 2,3 lub 3 litrów i dwa rodzaje paliwa (olej napędowy lub sprężony gaz ziemny).
9 odmian jednostek napędowych rożni się także mocą - od 106 do 205 KM. Silniki sa dostepne w wersjach zgodnych z norma Euro5+ (z układem EGR) lub z norma Euro VI (z układami EGR i SCR). Układ oczyszczania spalin ma zwarta budowę i został umieszczony pod podwoziem, nie powodując zmniejszenia przestrzeni ładunkowej. W wersjach zgodnych z Euro VI układ wtryskowy common rail nowej generacji podaje paliwo pod ciśnieniem do 2000 barów. W ofercie znajduje sie tez 136-konna wersja Natural Power, charakteryzująca się niższym zużyciem paliwa oraz mniejsza emisja zanieczyszczeń i hałasu. Wszystkie przekładnie są sześciobiegowe. Dotyczy to także zautomatyzowanej skrzyni Agile, która może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym.Obszerniejszą relację opublikujemy już wkrótce. PD / IVECO