Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

HYBRYDA NAJMOCNIEJSZĄ WERSJĄ XC90

hybryd2Volvo ujawniło więcej szczegółów na temat gamy jednostek napędowych obecnych w nowym XC90. Pod maską znajdą się zarówno silniki Diesla, jak i benzynowe, jednak najmocniejszą opcją będzie wersja hybrydowa o łącznej mocy ok. 400 KM. W tym SUV-ie z napędem hybrydowym typu plug-in, 4-cylindrowa jednostka benzynowa z rodziny Drive-E współpracować będzie z silnikiem elektrycznym, co w znaczny sposób obniży zużycie paliwa. Volvo poinformowało o silnikach, które znajdziemy pod maską nowego modelu XC90. SUV szwedzkiej marki dostępny będzie w wersji benzynowej, Diesel oraz hybrydowej typu plug-in. XC90 wyposażone w najwyższej klasy jednostkę napędową T8 Twin Engine z rodziny Drive-E zapewni możliwość łączenia w sobie mocy silnika elektrycznego i spalinowego. Dodatkowo akumulatory mają możliwość doładowania bezpośrednio z sieci elektrycznej. Wielu producentów od lat zmaga się z problemem połączenia dużego rozmiaru akumulatora z przestronnym luksusowym wnętrzem samochodu. W nowym XC90, opartym na architekturze SPA, wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie odbyło się bez zmniejszenia przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej samochodu. W zaproponowanym przez Volvo rozwiązaniu silnik benzynowy będzie miał moc ponad 300 KM.– Nowe XC90 udowadnia, że mniejsze zużycie paliwa nie musi oznaczać gorszych osiągów, a w sprzyjających warunkach może ono wynieść nawet 2 l/100 km – mówi Peter Mertens, Wiceprezes ds. Badań i Rozwoju w Volvo Car Corporation. – Co więcej, zadbaliśmy również o to, aby ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Silnik w nowym XC90 będzie emitował CO2 na poziomie ok. 60 g/km, spełniając tym samym normy NEDC*. Jeszcze nigdy żaden SUV nie oferował takiej mocy, przy tak niskiej emisji CO2 – dodaje Mertens. Według danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów ACEA, Grupa Volvo jest liderem branży pod względem redukcji średniej emisji dwutlenku węgla. – W latach 2012-2013 udało nam się zmniejszyć emisję aż o 8.4 proc. Nie zamierzamy na tym poprzestawać – zaznacza Mertens. W mieście ekologicznie – w trasie dynamicznie Standardowa jazda XC90 ma odbywać się domyślnie w trybie hybrydowym. Wykorzystywany będzie wówczas zarówno dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy Drive-E wyposażony w turbodoładowanie, który napędzać będzie przednie koła, jak i silnik elektryczny o mocy 80 KM (60 kW), odpowiedzialny za napęd tylnych kół. Wraz z przyciśnięciem specjalnego włącznika kierowca będzie mógł przełączyć się na tryb miejski – napędzany w pełni elektrycznie, cichy i nie emitujący spalin. Kiedy natomiast potrzebować będziemy większej mocy, możliwy jest szybki powrót do trybu łączącego silnik benzynowy i napęd elektryczny, o mocy ok.400 KM i momencie obrotowym 640 Nm. W tym trybie siedmioosobowy SUV będzie mógł przyspieszyć do „setki" w ok. 6 sekund. Docelowo silniki Drive-E będą napędzały wszystkie modele marki Volvo. Pełna gama jednostek silnika Oprócz silnika Twin Engine o oznakowaniu T8 w ofercie XC90 dostępne będą także inne jednostki. Nowy SUV może być wyposażony także w turbodiesel z gamy silników D5 AWD. Jego parametry to:225 KM, 470 Nm, z najlepszą w swojej klasie wydajnością ok. 6 l/100 km. Kolejny do wyboru, to czterocylindrowy silnik Diesel D4, który generuje 190 KM mocy oraz 400 Nm momentu obrotowego ze średnią spalania ok. 5 l/100 km. W ofercie znalazły się również dwa silniki benzynowe. Pierwszym jest silnik T6, który oferuje 320 KM i okrągłe 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugi to T5 –254 KMi 350 Nm.Źródło: Volvo 

Przeczytaj również
Popularne