Mazda Motor Poland prezentuje nową, w pełni elektryczną Mazdę 6e podczas dnia prasowego Poznań Motor Show. Ten elegancki pięciodrzwiowy hatchback zaprojektowany w duchu japońskiego rzemiosła dostępny będzie w salonach sprzedaży jeszcze latem tego roku.
Mazda Motor Poland prezentuje nową, w pełni elektryczną Mazdę 6e podczas dnia prasowego Poznań Motor Show. Ten elegancki pięciodrzwiowy hatchback zaprojektowany w duchu japońskiego rzemiosła dostępny będzie w salonach sprzedaży jeszcze latem tego roku. Cennik otwiera kompletnie wyposażona wersja Takumi w cenie 198 200 zł, a dealerzy Mazdy w Polsce przyjmują już zamówienia na nowy samochód.
Klienci zainteresowani zakupem Mazdy 6e mogą wybrać jedną z dwóch wersji akumulatora, pomiędzy dwiema wersjami wyposażenia – Takumi lub Takumi Plus i w jednym z 8 kolorów nadwozia. Już w podstawowej wersji Takumi znajdą się 19-calowe obręcze z lekkich stopów, tapicerka skórzana w kolorze czarnym lub beżowym, panoramiczny szklany dach, dwustrefowa klimatyzacja z panelem dotykowym w II rzędzie, przestrzenny system nagłośnieniowy Sony z 14 głośnikami, klucz zbliżeniowy z możliwością zdalnego zarządzania samochodem przez aplikację oraz pełen pakiet systemów bezpieczeństwa.
Mazda6e będzie dostępna, do wyboru, z jednym z dwóch układów napędowych, dopasowanych do różnych preferencji jazdy. Mazda6e[1] wyposażona w akumulator o pojemności 68,8 kWh, zapewniający zasięg jazdy do 479 km[2] w podstawowej, kompletnie wyposażonej wersji Takumi wyceniona została na 198 200 zł. Akumulator można naładować od poziomu 10% do 80% w ciągu zaledwie około 24[3] minut przy użyciu prądu stałego o mocy 165 kW, a w ciągu kwadransa można zwiększyć zasięg o 235 km. Silnik elektryczny osiąga moc maksymalną 190 kW (258 KM).
Dla kierowców ceniących jak największy zasięg bez postojów przewidziana wersję Mazda6e Long Range[4], z akumulatorem o większej pojemności (80 kWh), co pozwala zwiększyć zasięg jazdy do 552 km, z silnikiem elektrycznym oferującym moc maksymalną 180 kW (244 KM). Ta wersja z wyposażeniem Takumi dostępna jest już od 203 600 zł. W przypadku obu akumulatorów dopłata do wyższej wersji Takumi Plus obejmującej elektryczną roletę szklanego dachu oraz wnętrze wykończone brązową tapicerką Nappa połączoną z elementami zamszowymi wynosi 8400 zł.
„Wchodzimy na rynek z bardzo atrakcyjną ceną za kompletnie wyposażony, pełnowymiarowy samochód segmentu D o długości ponad 4,9 m. Jeśli nową Mazdę 6e porównamy do jej poprzedniczki – spalinowej Mazdy 6 z silnikiem 2,5 – to możemy śmiało powiedzieć, że mamy nawet bardziej atrakcyjną ofertę, niż do tej pory, bo nowy model jest większy, mocniejszy i wyposażony w najnowocześniejszą technologię. Dodatkowo teraz jego cenę można obniżyć nawet o 40 000 zł korzystając z rządowego programu wsparcia zakupu nowych samochodów elektrycznych NaszEauto” – mówi Maciej Hochman, Dyrektor Zarządzający Mazda Motor Poland.
Elegancka, charakterystyczna dla Mazdy stylistyka nadwozia, komfortowe i przestronne wnętrze oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa sprawiają, że Mazda6e jest samochodem zaprojektowanym nie tylko z myślą o codziennych dojazdach do pracy, ale także przygotowanym do dłuższych podróży. Dziewięć poduszek powietrznych dba o bezpieczeństwo pasywne w kabinie, a pakiet systemów bezpieczeństwa pomaga uniknąć potencjalnych zagrożeń na drodze i zminimalizować ewentualne skutki kolizji. W kabinie czuwa też nowy system wykrywania pasażerów (OMS – Occupancy Monitoring System), który nie tylko wykrywa i monitoruje obecność dzieci we wnętrzu, ale również ostrzega kierowcę o ryzyku zapomnienia i pozostawienia dziecka w pojeździe.
Nową Mazdę 6e można obejrzeć na stoisku Mazdy podczas Poznań Motor Show w dniach 25-27 kwietnia w hali 6. Na stronie www.mazda.pl jest już dostępny konfigurator Mazdy 6e, dealerzy rozpoczęli przyjmowanie zamówień, a pierwsze egzemplarze trafią do salonów jeszcze pod koniec lata tego roku. Dla klientów, którzy zamówią ten model jeszcze w kwietniu lub maju Mazda Motor Poland przewidziała pełne ubezpieczenie OC/AC/NW na pierwszy rok za złotówkę.
[1] Mazda6e: Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,6 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa emisji CO2: A.
[2] Zasięg zmierzony przy użyciu procedury testowej WLTP. Rzeczywisty zasięg może się różnić w zależności od wyposażenia i innych czynników.
[3] Wszystkie czasy odnoszą się do optymalnych warunków ładowania
[4] Mazda6e Long Range: Zużycie energii w cyklu mieszanym: 16,5 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km, klasa emisji CO2: A.