Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Renault odświeża model Espace. Co się zmienia?

Zaledwie po dwóch latach od głośnego debiutu, Espace przejmuje nowy język stylistyczny, upodabniając się do pozostałych aut marki. Nowy przód, reflektory i tylne światła. A co z napędami?

Te pozostają bez zmian. Największy w gamie Renault i bardziej w segmencie SUV niż VAN samochód, nadal dostępny jest w wersji 5- lub 7-miejscowej. Pozostaje też tak samo przestronny i modularny dzięki przesuwnej tylnej kanapie i ładowności.

Już na pierwszy rzut oka można dostrzec zmiany w wyglądzie przodu i tyłu auta. W Nowym Espace ponad jedna trzecia elementów nadwozia jest nowa: cały przód, maska, tylna klapa, tylne światła i pokrywa bagażnika.

Światła do jazdy dziennej (DRL) podkreślone nową sygnaturą w kształcie połówki rombu, wbudowane w zderzak, są znakiem rozpoznawczym Nowego Renault Espace – unikalnym zarówno w dzień, jak i w nocy.

Nowe, bardzo wysmukłe trapezoidalne reflektory nadają autu specyficzne, ostre „spojrzenie”. Reflektory są w standardzie wyposażone w technologię LED Adaptative Vision, a w opcji – w technologię LED Matrix Vision, powodującą automatyczne inteligentne włączanie diod LED, co zapewnia lepszy komfort widzenia kierowcy bez oślepiania kierowców innych pojazdów w jego otoczeniu.

Na listwach ochronnych drzwi pojawiają się unikalne wstawki wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze. Ich głównym zadaniem jest ochrona tylnego błotnika przed rozpryskami żwiru. Wzmacniają one wizualnie sylwetkę Nowego Renault Espace i nadają mu bardziej sportowy wygląd.

Design tylnej części nadwozia stanowi połączenie elegancji i silnego charakteru z wbudowanym w tylną klapę logo marki i światłami o czystych kształtach. Poziome przetłoczenia tylnych błotników zachodzą na skrzynię bagażnika i tworzą eleganckie zwieńczenie tylnych świateł.

Największa zmiana wnętrza?

Oprócz nowego, szaroniebieskiego koloru nadwozia Baltique, specyficznymi kolorami zostały podkreślone także niektóre elementy stylistyczne. I tak na przykład grill w wersji Techno jest wykończony w szarym metalicznym kolorze Techno, a w wersjach Esprit Alpine i Iconic − w błyszczącym czarnym metalizowanym kolorze Ice Black. Nadkola i dolne pasy boków nadwozia są wykończone w czarnym, błyszczącym kolorze.

Samochód oferuje pasażerom jeszcze wyższy komfort dzięki nowym, bardziej ergonomicznym przednim fotelom, nowej tapicerce i udoskonalonemu wyciszeniu.

Wnętrze jest też bardziej przestronne za sprawą olbrzymiego szklanego dachu Solarbay o regulowanej przezroczystości. Niemal 2 m² szkła sprawia, że to największa wersji tego rozwiązania w całej gamie Renault. Nowy jest też system rozpoznawania kierowcy.

Cyfrowe oko

Odświeżony Espace jest też pierwszym autem w marce wyposażonym w nowy system rozpoznawania kierowcy. Wbudowana w lewy przedni słupek (słupek A) kamera rozpoznaje kierowcę i w takim przypadku aktywuje odpowiadający mu profil użytkownika. Użytkownik ma możliwość zapisania, za pośrednictwem systemu openR link, następujących spersonalizowanych ustawień: ulubione stacje radiowe i multimedia, ustawienia pozycji za kierowcą (elektryczna regulacja ustawień fotela kierowcy i bocznych lusterek) oraz aplikacji Google.

System rozpoznawania kierowcy jest aktywowany przy każdym uruchomieniu samochodu. Do jego aktywacji niezbędne jest uprzednie utworzenie profilu użytkownika za pośrednictwem ekranu multimedialnego i zarejestrowanie obrazu twarzy za pomocą kamery pokładowej. Żadne dane nie są przesyłane do serwera i pozostają zapisane wyłącznie w pamięci komputera pokładowego.

Pod maską...

... bez zmian. Króluje tam zespół napędowy full hybrid E-Tech 200 KM. Składa się ze spalinowego, trzycylindrowego, turbodoładowanego silnika benzynowego 1,2 l o mocy 130 KM i momencie obrotowym 205 Nm oraz dwóch silników elektrycznych:

  • głównego silnika elektrycznego o mocy 70 KM i momencie obrotowym 205 Nm, zasilanego z akumulatora litowo-jonowego 2 kWh/400 V. Zapewnia on napęd podczas jazdy w trybie elektrycznym.
  • dodatkowego silnika elektrycznego pełniącego też rolę rozrusznika wysokonapięciowego (zwanego HSG, od „High-voltage Starter Generator”) o mocy 25 KM i momencie obrotowym 50 Nm, który odpowiada za rozruch silnika spalinowego i zmianę biegów.

Spalanie też bez zmian

Standardowe zużycie paliwa wynosi 4,8 l/100 km z emisją 108 gramów CO2 na kilometr, co zapewnia zasięg do 1100 kilometrów bez tankowania.

Dynamiczną i bezpieczną jazdę zapewnia wciąż oferowana w Espace technologia 4Control advanced z 4 kołami skrętnymi w połączeniu z 32 systemami wspomagania prowadzenia najnowszej generacji.

Czy wraz ze zmianami, zmieni się cena? Z pewnością. Cennik wersji po liftingu poznamy później. Dzisiaj 5-osobowa wrsja Espace kosztuje w podstawowej wersji techno 183 900 zł. 9 tys. droższa jest odmiana 9-osobowa, a topowo wyposażone Iconic  startuje od 207 900 zł.

Przeczytaj również
Popularne