Audi rozszerzyło gamę nowego A6 o hybrydowe wersje plug-in. Nie jest to jednak koncernowa technologia stosowana w VW i Skodzie PHEV. E-hybrid quattro dostępny w A6 Limousine i Avant ma silnik spalinowy 2.0 TFSI i moc systemową 299 KM lub 367 KM. Zasięg na prądzie? Nawet 111 km.
Wszystko za sprawą akumulatora wysokiego napięcia o zwiększonej o około 45 procent pojemności w porównaniu z poprzednikiem. Teraz to 20.7 kWh netto, co przekłada się na 11 km jazdy na prądzie elektrycznym. Wydaje się, że bateria trakcyjna jest jednak taka sama jak w koncernowych hybrydach PHEV (Superb i Tiguan), bo pojemność 25,9 kWh brutto jest niemal identyczna.
Audi A6 e-hybrid napędzane jest jednak silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252 KM i silnikiem elektrycznym o mocy do 143 KM (znacznie mocniejszy niż w VW i Skodzie). W wersjach o mocy systemowej 367 KM i momencie obrotowym 500 Nm, zarówno Avant, jak i Limousine przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Słabsza wersja o mocy 299 KM ma mniejszy moment obrotowy (450 Nm) i pierwszą "setkę" osiąga w 6,0 sekund. Wszystkie wersje mogą rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h.
Maksymalna moc ładowania AC to 11 kW, co pozwala naładować akumulator od 0 do 100 proc. w zaledwie 2,5 godziny. Sporym zdziwieniem może być fakt, że Audi A6 e-hybrid nie wspiera ładowania DC, czyli prądem stałym w słupkach szybkiego ładowania. Do dyspozycji kierowca ma wyłącznie złącze Type 2. CCS w ogóle nie ma.
Kluczem hybryd PHEV jest system zarządzania energią. Jeśli nie wybierzemy trybu ręcznie, komputer automatycznie będzie przełączał trybami w zależności od warunków. Do dyspozycji są dwa tryby pracy: EV i hybrid. W trybie EV modele hybrydowe działają wyłącznie na napędzie elektrycznym, osiągając prędkość do 140 km/h. W trybie hybrydowym system utrzymuje określony poziom naładowania, aby zachować energię elektryczną do późniejszego wykorzystania.
Poprawiono wydajność rekuperacji. W trybie jazdy elektrycznej można regulować na trzech różnych poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowe A6 e-hybrid pracuje na napędzie elektrycznym tak długo, jak to możliwe, aby w pełni wykorzystać dostępny ładunek akumulatora. Pojazd automatycznie odzyskuje energię na podstawie danych trasy zapisanych w systemie nawigacji.
Audi A6 standardowo wyposażone jest w skrętną oś tylną, która zwiększa zwrotność przy niskich prędkościach i zapewnia jeszcze większą stabilność przy wyższych prędkościach. Umożliwia skręcanie tylnych kół do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół przy prędkościach do około 60 km/h, zmniejszając promień skrętu.
Warianty z mocą systemową 367 KM wyposażone są standardowo w pakiet zewnętrzny S line, sportowe zawieszenie, 19-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe. Sportowe zawieszenie obniża samochód o 20 milimetrów w stosunku do standardowego. We wnętrzu znajdują się fotele sportowe z wyraźnymi podparciami bocznymi oraz skórzana, trójramienna sportowa kierownica.
Wszystkie modele e-hybrid standardowo wyposażone są także w trzystrefową automatyczną klimatyzację, a izolacja akustyczna została poprawiona o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem, zapewniając jeszcze cichszą i bardziej komfortową jazdę.
Polski cennik nowego Audi A6 z napędem hybrydowym plug-in obejmuje cztery warianty:
Pakiety wyposażenia dopasowane do indywidualnych potrzeb
Dla klientów zainteresowanych indywidualizacją swojego pojazdu Audi przygotowało pakiety wyposażenia, w tym między innymi:
Dla wersji o mocy 367 KM) dostępne są dodatkowe, ekskluzywne pakiety, między innymi: