Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Audi A6 e-hybrid debiutuje w Polsce. Jedna rzecz szokuje

Audi rozszerzyło gamę nowego A6 o hybrydowe wersje plug-in. Nie jest to jednak koncernowa technologia stosowana w VW i Skodzie PHEV. E-hybrid quattro dostępny w A6 Limousine i Avant ma silnik spalinowy 2.0 TFSI i moc systemową 299 KM lub 367 KM. Zasięg na prądzie? Nawet 111 km.

Wszystko za sprawą akumulatora wysokiego napięcia o zwiększonej o około 45 procent pojemności w porównaniu z poprzednikiem. Teraz to 20.7 kWh netto, co przekłada się na 11 km jazdy na prądzie elektrycznym. Wydaje się, że bateria trakcyjna jest jednak taka sama jak w koncernowych hybrydach PHEV (Superb i Tiguan), bo pojemność 25,9 kWh brutto jest niemal identyczna.

Audi A6 e-hybrid napędzane jest jednak silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252 KM i silnikiem elektrycznym o mocy do 143 KM (znacznie mocniejszy niż w VW i Skodzie). W wersjach o mocy systemowej 367 KM i momencie obrotowym 500 Nm, zarówno Avant, jak i Limousine przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,3 sekundy. Słabsza wersja o mocy 299 KM ma mniejszy moment obrotowy (450 Nm) i pierwszą "setkę" osiąga w 6,0 sekund. Wszystkie wersje mogą rozwinąć prędkość maksymalną 250 km/h.

Ładowania AC. A gdzie DC?

Maksymalna moc ładowania AC to 11 kW, co pozwala naładować akumulator od 0 do 100 proc. w zaledwie 2,5 godziny. Sporym zdziwieniem może być fakt, że Audi A6 e-hybrid nie wspiera ładowania DC, czyli prądem stałym w słupkach szybkiego ładowania. Do dyspozycji kierowca ma wyłącznie złącze Type 2. CCS w ogóle nie ma.

Kluczem hybryd PHEV jest system zarządzania energią. Jeśli nie wybierzemy trybu ręcznie, komputer automatycznie będzie przełączał trybami w zależności od warunków. Do dyspozycji są dwa tryby pracy: EV i hybrid. W trybie EV modele hybrydowe działają wyłącznie na napędzie elektrycznym, osiągając prędkość do 140 km/h. W trybie hybrydowym system utrzymuje określony poziom naładowania, aby zachować energię elektryczną do późniejszego wykorzystania.

Zwiększona wydajność

Poprawiono wydajność rekuperacji. W trybie jazdy elektrycznej można regulować na trzech różnych poziomach za pomocą łopatek przy kierownicy. Nowe A6 e-hybrid pracuje na napędzie elektrycznym tak długo, jak to możliwe, aby w pełni wykorzystać dostępny ładunek akumulatora. Pojazd automatycznie odzyskuje energię na podstawie danych trasy zapisanych w systemie nawigacji.

Sportowy charakter

Audi A6 standardowo wyposażone jest w skrętną oś tylną, która zwiększa zwrotność przy niskich prędkościach i zapewnia jeszcze większą stabilność przy wyższych prędkościach. Umożliwia skręcanie tylnych kół do pięciu stopni w kierunku przeciwnym do przednich kół przy prędkościach do około 60 km/h, zmniejszając promień skrętu.

Warianty z mocą systemową 367 KM wyposażone są standardowo w pakiet zewnętrzny S line, sportowe zawieszenie, 19-calowe koła i czerwone zaciski hamulcowe. Sportowe zawieszenie obniża samochód o 20 milimetrów w stosunku do standardowego. We wnętrzu znajdują się fotele sportowe z wyraźnymi podparciami bocznymi oraz skórzana, trójramienna sportowa kierownica.

Wszystkie modele e-hybrid standardowo wyposażone są także w trzystrefową automatyczną klimatyzację, a izolacja akustyczna została poprawiona o 30 procent w porównaniu z poprzednim modelem, zapewniając jeszcze cichszą i bardziej komfortową jazdę.

300 nie wystarczy

Polski cennik nowego Audi A6 z napędem hybrydowym plug-in obejmuje cztery warianty:

  • A6 Limousine e-hybrid quattro 299 KM: od 309 900 zł
  • A6 Avant e-hybrid quattro 299 KM: od 322 400 zł
  • A6 Limousine e-hybrid quattro 367 KM: od 363 000 zł
  • A6 Avant e-hybrid quattro 367 KM: od 375 500 zł

Pakiety wyposażenia dopasowane do indywidualnych potrzeb

Dla klientów zainteresowanych indywidualizacją swojego pojazdu Audi przygotowało pakiety wyposażenia, w tym między innymi:

  • Pakiet promocyjny Comfort (12 060 zł): oferujący korzyść dla klienta wynoszącą do 4 040 zł. Pakiet obejmuje m.in. siedzenia standardowe w kombinacji skóra/skóra ekologiczna w kolorze czarnym, schowek na telefon z funkcją indukcyjnego ładowania i połączeniem z anteną, aplikacje dekoracyjne z aluminium Tangente w kolorze mosiądzu-antracytu oraz pakiet oświetlenia Ambiente plus.

  • Pakiet promocyjny Exterieur (15 270 zł): zapewniający korzyść dla klienta do 5 100 zł, zawierający pakiet S line Exterieur, lakier metaliczny do wyboru, 20-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich oraz zawieszenie sportowe S.
  • Pakiet MMI experience pro (7 590 zł): zawierający wyświetlacz head-up pokazujący istotne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy oraz złącza USB ze zwiększoną mocą ładowania, umożliwiające szybkie ładowanie zewnętrznych urządzeń mobilnych, w tym laptopów i tabletów.

Dla wersji o mocy 367 KM) dostępne są dodatkowe, ekskluzywne pakiety, między innymi:

  • Pakiet Czerń plus (4 530 zł): zawierający czarne obudowy lusterek zewnętrznych, ciemne listwy wokół okien, czarne klamki drzwi oraz ciemne chromowane końcówki rur wydechowych, które tworzą wyrazisty kontrast z lakierem nadwozia i podkreślają sportowy charakter samochodu.
  • Pakiet edition one (4 530 zł): obejmujący ekskluzywne elementy stylistyczne, w tym możliwość zamówienia lakieru brązowego Madiera. Pakiet edition one zawiera między innymi obudowy lusterek, klamki oraz relingi dachowe w kolorze czarnym czy końcówki rur wydechowych z ciemnego chromu. Wybierając ten pakiet, należy też zdecydować się na opcjonalne, 21-calowe obręcze o wartości minimum 12 150 zł z 3-letnim ubezpieczeniem opon w cenie.
Przeczytaj również
Popularne