Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Premiera Renault 4 Savane 4x4 Concept podczas turnieju Roland-Garros 2025

Renault 4 Savane 4x4 Concept, prezentowane przedpremierowo od 19 maja na stoisku Renault podczas turnieju tenisowego Roland-Garros, to zaprojektowany z myślą o „dżentelmenie-odkrywcy” samochód pokazowy, jednocześnie elegancki, ale i z charakterem.

Savane, który już w latach pięćdziesiątych był synonimem odkrywania świata, w 1986 roku przyjął formę wersji Renault 4 – bardziej swobodnej, ale nadal nastawionej na przygody. Teraz koncepcja powraca jako samochód bardziej niż kiedykolwiek uosabiający wolność.

Dlatego Renault 4 Savane 4x4 Concept ma prześwit wyższy o 15 mm w porównaniu do standardowej wersji Renault 4 E-Tech electric. Model jest wyposażony w 18-calowe, dostosowane opony Goodyear UltraGrip Performance+ 225/55 i specjalne obręcze Savane, a rozstaw przednich i tylnych kół poszerzono z każdej strony o 10 mm.

Co ważne, Renault 4 Savane 4x4 Concept ma napęd na cztery koła, z którego można stale korzystać dzięki drugiemu silnikowi elektrycznemu na tylnej osi. Samochód okazuje się zwrotny na błotnistym, zaśnieżonym i nieutwardzonym terenie, a także w miejscach wymagających pokonywania przeszkód. Ten samochód pokazowy udowadnia, że na platformie AmpR Small można stworzyć pojazd elektryczny segmentu B z napędem na cztery koła.

Nadwozie Renault 4 Savane pokryto lakierem w nowym zielonym odcieniu Vert Jade, którego elegancki charakter podkreślają czarne, błyszczące zderzaki i nadkola. Umieszczona na dachu dekoracja na drukowanej tkaninie, stanowiąca wariację opartą na motywie pikseli, wzmacnia efekt kamuflażu. Klasyczne odboje przednich i tylnych zderzaków zastąpiono nowymi elementami o właściwościach amortyzujących wydrukowanymi na drukarce 3D. Na boku pojazdu widnieje charakterystyczne logo 4Savane, natomiast tylną klapę zdobi napis 4x4.

W wyrafinowanym wnętrzu zamontowano fotele pokryte tkaniną „textile refined” (TEP) w kolorze głębokiego brązu. Pikowany motyw utrzymany w różnych odcieniach brązu na górnej części oparcia, złożony z cyfr 4, wprowadza graficzny akcent. Wzór pepitki na oparciach foteli i bocznych podparciach dodaje wykończeniu elegancji.

Deskę rozdzielczą również pokryto brązową tkaniną „textile refined”. Została ona ozdobiona przeszyciami w odcieniach brązu, które przebiegają poziomo przez część paneli drzwi kierowcy i pasażera. Podświetlane logo 4Savane na ozdobnej listwie deski rozdzielczej dodaje charakteru wnętrzu tego samochodu pokazowego.

„Samochód pokazowy Renault 4 Savane 4x4 Concept nawiązuje do podróżniczego ducha Renault 4 Savane z lat sześćdziesiątych i rozwija bliską Renault 4 E-Tech electric koncepcję poszukiwania przygód. Zwiększony prześwit i szerszy rozstaw osi, połączone ze stale aktywnym napędem na cztery koła, umożliwiają pokonywanie nawet najbardziej wyboistych tras. Nowy zielony odcień Vert Jade w zestawieniu z czarnymi, błyszczącymi elementami i głębokim brązem we wnętrzu, nadaje całości elegancji godnej „dżentelmena-odkrywcy” pragnącego podróżować bez ograniczeń”.

Sandeep Bhambra, dyrektor ds. zaawansowanego projektowania i samochodów koncepcyjnych, Ampere i Renault

 

Renault 5 Turbo 3E i Renault 5 Roland-Garros na honorowym miejscu

Zaprezentowane pod koniec zimy Renault 5 Turbo 3E spędza wiosnę na turnieju Roland-Garros. Ten elektryczny „mini supersamochód”, po raz pierwszy pokazany publicznie w spektakularnym otoczeniu dorównującym jego żywiołowej stylistyce, pojawi się w odcieniach czerni, żółci i bieli, przypominających kolory modelu Renault 5 Turbo, który wygrał Rajd Korsyki w 1982 r. Ze swoim układem elektrycznym 800 V i silnikami o mocy 555 KM wbudowanymi w koła stanowi on ucieleśnienie innowacyjności i sportowego ducha marki Renault.

Wyczuwalny od momentu zaprezentowania Renault 5 Turbo 3E entuzjazm odbiorców przekształcił się w prawdziwe szaleństwo, kiedy otwarto rezerwacje w dniu 22 kwietnia. Ponad 500 klientów i 200 dealerów zarezerwowało już jeden z 1980 dostępnych egzemplarzy, których obecnie przewidywana zalecana cena detaliczna wynosi 160 tys. euro.

Renault 5 E-Tech electric zajmie także honorowe miejsce za sprawą specjalnej serii Roland-Garros. Łączy ona elegancję i sportowy charakter w hołdzie dla świata tenisa i turnieju rozgrywanego w Porte d’Auteuil. Samochody z serii są proponowane w czterech gustownych kolorach, a w ich wykończeniu wewnętrznym i zewnętrznym zawarty został motyw krzyża świętego Andrzeja, nawiązujący do architektury stadionu. W kabinie świat Roland-Garros znajduje odbicie w charakterystycznej, jasnoszarej tapicerce z tkaniny z recyklingu. Tłoczone logo Roland-Garros zdobi oparcia przednich foteli, a w konsoli środkowej znajduje się mata indukcyjna do ładowania telefonu w ceglastym kolorze nawiązującym do kortu ziemnego.

Renault 5 E-Tech electric Roland Garros jest oferowane w wersji Comfort Range z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 52 kWh, zapewniającym zasięg do 410 km w cyklu mieszanym WLTP.

Renault – oficjalny dostawca usług transportowych z flotą zelektryfikowaną w 87%

Renault, marka zaangażowana w mobilność przyszłości, wspiera ekologiczną transformację turnieju i co roku zmniejsza jego ślad węglowy. Ambicja ta jest realizowana dzięki flocie 187 pojazdów E-Tech electric oraz full hybrid E-Tech, łączących wydajność i ekologiczne podejście. Zelektryfikowana w 87% flota składa się głównie z egzemplarzy Scenic E-Tech electric oraz Rafale full hybrid E-Tech o mocy 200 KM. Ponadto należą do niej nowe Renault Espace full hybrid E-Tech 200 KM, wykonujące pierwsze jazdy Renault 4 E-Tech electric, a także specjalna seria Renault 5 E-Tech electric Roland-Garros.

Renault korzysta również z tegorocznej edycji turnieju Roland-Garros, aby ponowić eksperyment z autonomicznymi pojazdami na drogach publicznych we współpracy z WeRide. Dwa elektryczne, autonomiczne minibusy, będące do dyspozycji kibiców, zapewnią połączenie między Porte d’Auteuil i wioską.

 

Ugo Humbert, nowa twarz marki Renault oraz Give Me 5

Ugo Humbert, drugi tenisista we Francji, został nowym ambasadorem marki Renault oraz dołączył do programu Give Me 5, inicjatywy rozpoczętej w 2022 r. i mającej na celu ułatwienie dostępu do sportu młodzieży pochodzącej z uboższych dzielnic. Give Me 5 zrzesza znanych ambasadorów w ramach projektów o znacznym oddziaływaniu społecznym, łączących zrównoważoną mobilność, inkluzyjność oraz dostęp do sportu. Ugo Humbert dołączył do sportowców takich jak Casper Ruud, zajmujący 10 miejsce w rankingu ATP i będący trzykrotnym finalistą Wielkiego Szlema, Félix Auger-Aliassime, znajdujący się na 19. pozycji w ATP, Diede de Groot, legenda tenisa na wózkach i zdobywczyni 42 tytułów w Wielkim Szlemie, a także Luca Van Assche, nadzieja francuskiego tenisa i zwycięzca Roland-Garros Junior w 2021 r. Każdy kort odnowiony w ramach Give Me 5 staje się miejscem spotkań i sportu, prowadzonym przez lokalne stowarzyszenia z udziałem ambasadorów, i ma widoczne i trwałe oddziaływanie społeczne.

Przeczytaj również
Popularne