Kia zaprezentowała nowe logo marki. Zrobiła to w sposób spektakularny. Podczas synchronicznego wieczornego pokazu 303 współpracująca ze sobą drony wystrzeliły setki fajerwerków pokazując nowe logo. Przy okazji został ustanowiony nowy rekord Guinnessa w kategorii „Liczby dronów, wykorzystanych do pokazu fajerwerków".
Chwilę wcześniej koreański producent podsumował rok 2020 oraz zaprezentował plany na przyszłość.
W ubiegłym roku w Polsce marka Kia awansowała o aż 3 pozycje, z miejsca 7. na 4., w zestawieniu rejestracji nowych samochodów osobowych. Po raz kolejny wzrósł w Polsce udział Kia Motors w rejestracji nowych aut osobowych, który na koniec 2020 roku wynosi 5,63%.
Kia Motors Corporation w ubiegłym roku na świecie sprzedała 2,61 miliona aut. Plan na 2021 rok zakłada wzrost sprzedaży o 12,1%, czyli 2,92 miliona sztuk.
W światowym rankingu sprzedaży marki Kia pierwsze miejsce z wynikiem 366.929 egzemplarzy zajął SUV Sportage, za nim uplasował się również SUV – Seltos – z wynikiem 328.128 sztuk oraz sedan K3, którego wybrało 237.688 nabywców.
Kia, która zgodnie ze strategią biznesową „Plan S” stoi na progu transformacji, w tym roku planuje na świecie sprzedać około 2,92 miliona samochodów. W tym jest 535.000 egzemplarzy w Korei i 2,39 miliona aut na rynkach zagranicznych. Zwiększenie rentowności marka planuje osiągnąć za pomocą jeszcze bardziej elastycznego podejścia do oferty modeli dostosowanych do poszczególnych regionów.
Sprzedaż w 2020 roku
|
Grudzień 2020 |
Grudzień 2019 |
Zmiana |
Listopad 2020 |
Zmiana |
I-XII 2020 |
I-XII 2019 |
Zmiana |
Korea |
38.857 |
49.130 |
-20,9% |
50.523 |
-23,1% |
552.400 |
520.205 |
6,2% |
Pozostałe regiony |
179.399 |
177.699 |
1,0% |
205.692 |
-12,8% |
2.054.937 |
2.251.871 |
-8,7% |
Łącznie |
218.256 |
226.829 |
-3,8% |
256.215 |
-14,8% |
2.607.337 |
2.772.076 |
-5,9% |
Plan sprzedaży w 2021 roku
|
Plan na 2021 |
Wynik w 2020 |
Zmiana |
Korea |
535.000 |
552.400 |
-3,1% |
Pozostałe regiony |
2.387.000 |
2.054.937 |
16,2% |
Łącznie |
2.922.000 |
2.607.337 |
12,1% |
PD / Kia