Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Xpeng P7. Kiedy trzecia generacja trafi do Polski?

Xpeng, chiński producent samochodów elektrycznych, który niedawno rozpoczął oficjalną sprzedaż w Polsce, pokazał światu swoje nowe dziecko. P7 to limuzyna naszpikowana technologią i sztuczną inteligencją. W Polsce jednak jej nie kupisz, choć model P7 jest w cenniku.

Debiut Xpeng nad Wisłą (więcej pisaliśmy o tym TUTAJ) rozpoczął się od trzech modeli. Największego SUV-a G9, nieco mniejszego G6 i właśnie sedana P7. To jednak pierwsza generacja modelu z 2019 roku, która w chinach sprzedawana jest równolegle z następca P7+. 6 lat na rynku motoryzacyjnym to w dzisiejszych czasach jednak wieczność. I choć P7 z plusem to praktycznie zupełnie inne auto, bo zbudowane na nowej platformie z architekturą 800 V, znacznie wygodniejsze i komfortowe, przyszła pora na kompletnie nowe, trzecie wcielenie pierwszego modelu marki.

Reprezentacyjna limuzyna

Zaprezentowany właśnie model P7 korzysta z tej samej platformy i architektury. Wygląda jednak kompletnie inaczej. Jeszcze nowocześniej i jeszcze bardziej luksusowo-sportowo. Jak ważna to model dla producenta? Główny projektant Rafik Ferrag twierdzi, że P7 był kamieniem milowym dla Xpeng i punktem zwrotnym nie tylko w chińskim krajobrazie pojazdów elektrycznych. Projektując nową generację, chciał stworzyć sportowego, elektrycznego sedana, który zachwyca z każdej perspektywy.

Francuski designer nadał nowej wersji auta artystyczny, sportowy i technologiczny charakter. P7 to nadal 5-osobowy sportowy sedan, który zwraca uwagę prostymi liniami i czystą formą. Sporo zmian zaszło także we wnętrzu i w technologii, z jakich korzysta samochód. Przede wszystkim to sztuczna inteligencja, która wspiera system Turing Smart Driving oraz wiele pozostałych funkcji.

Kosztuje grosze

Auto korzysta z tej samej platformy i architektury. Zasięg zatem ma być podobny i przekroczy 550 km na jednym ładowaniu. Przyspieszenie do setki? Poniżej 4 sekund. Kluczowy tutaj jest design i sztuczna inteligencja.

W Chinach auto trafi do sprzedaży w trzecim kwartale 2025 roku. Cena ma startować od 300 000 juanów, czyli około 157 000 zł. W Polsce poprzednia wersja z 2019 roku, kosztuje 216 900 zł za wersję RWD Long Range i od 241 900 zł za wersję AWD Performance.

Kolejna, z plusem w nazwie,  na razie nie jest u nas oferaowana i nie wiadomo, czy w ogóle będzie. Być może zatem, od razu pojawi się nowa, trzecia generacja P7.

Przeczytaj również
Popularne