Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowy MG S5 EV z piątką EuroNCAP. Kiedy w Polsce?

Niebawem na nasz rynek wjedzie nowe elektryczne MG. Tym razem to SUV S5 EV, który będzie trzecim z Cybersterem elektrykiem chińskiej marki oferowanym w Polsce. I choć szczegółowe parametry nie są jeszcze znane, wiadomo, że w testach EuroNCAP auto otrzymało najwyższą notę.

S5 EV to średniej wielkości SUV z napędem elektrycznym. Auto ma 4,47 m długości, 1,85 m szerokości i 1,62 m wysokości a rozstaw osi to 2,73 m. W Polsce jego poprzednia generacja z 2018 (lifting w 2021) roku nie była oferowana, nowa jednak pojawi się już w drugiej połowie roku.

Auto będzie konkurentem dla Skody Elroq i Citroena e-C3 Aircross. Napęd to silnik elektryczny zamontowany na tylnej osi o mocy 134, 168 lub 241 KM w zależności od rynku. Jaka specyfikacja pojawi się w Polsce? Tego jeszcze nie wiadomo.

Nie wiadomo także, jakie baterię będą w naszej specyfikacji, bp na świecie stosowane są aż trzy 29,1, 62,2 lub 64 kWh. Dwie mniejsze korzystają z chemii LFP, największa to już NMC. Wszystkie powstają w zakładach CATL-SAIC w chinach.

Bliżniak MG4?

Auto zbudowane jest na tej samej platformie Saic Motor, z której korzysta MG4. W chinach nosi ona nazwę Nebula. Właśnie dzięki niej środek ciężkości auta umieszczony jest nisko a rozkład masy to 50:50.

S5 EV wyglądem nawiązuje do pozostałych modeli marki, ma dynamiczne kształty i nowoczesne linie. Wnętrze także jest podobne do nowego ZS i HS. Kabina jest wyposażona w dwa ekrany: 10,25-calowy za kierownicą i 15,6-calowy w konsoli centralnej, służące do obsługi multimediów i funkcji pojazdu.

MG S5 EV jest wyposażony w system MG Pilot, który zawiera pakiet zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz systemy wsparcia bezpieczeństwa m.in. unikanie kolizji, bezpieczeństwo na pasie ruchu, aktywny tempomatu i funkcje wspomagania jazdy, w tym aktywne hamowanie awaryjne i wykrywanie martwego pola.

Z Continentalem

MG nawiązało także współpracę z firmą Continental, aby zapewnić wyjątkową skuteczność hamowania. W modelu zastosowano najnowszą generację zintegrowanego systemu wspomagania hamowania Continental, opracowaną specjalnie dla samochodów elektrycznych. W połączeniu z dużymi tarczami hamulcowymi (321 mm z przodu, 300 mm z tyłu). udało się uzyskać imponującą drogę hamowania. Ze 100 km/h auto zatrzymuje się na dystansie 35,5 metrów.

Między innymi dzięki temu auto w najnowszych testach EuroNCAP otrzymało najwyższą ocenę 5 gwiazdek. Szczegółowe oceny też są świetne: 90% w kategorii ochrony dorosłych, 82% w kategorii ochrony dzieci, 82% w kategorii wrażliwych użytkowników dróg i 78% w kategorii Safety Assist.

W Polsce auto pojawi się jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również
Popularne