Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Kia rozpoczyna przedsprzedaż PV5

„Kia rozpoczyna nowy rozdział w historii firmy i z właściwym dla marki rozmachem wjeżdża do segmentu samochodów użytkowych. Auta wykorzystywane do pracy muszą być szczególnie ekonomiczne, wszechstronne oraz niezawodne.

I tak zostały zaprojektowane pojazdy typu PBV marki Kia. Pierwszy z nich – PV5 – wyznacza nowy punkt odniesienia w segmencie elektrycznych samochodów użytkowych. To pierwsze auto użytkowe na rynku, które od początku było projektowane wyłącznie jako elektryczne, co przełoży się na całkowicie odmienną przestronność wnętrza niż w przypadku samochodów zaadoptowanych na elektryczne. Odbiorcy PV5 szybko docenią jego praktyczność, łatwość w aranżowaniu przedziału ładunkowego wersji dostawczej, czy konfiguracji foteli w wersji osobowej oraz efektywność elektrycznego napędu, duży zasięg i krótki czas ładowania, a także funkcje dwukierunkowego przesyłu energii (Vehicle-to-Load, Vehicle-to-Device i Vehicle-to-Vehicle), które z samochodu elektrycznego czynią mobilny powerbank o ogromnej mocy” – mówi Leszek Sukiennik, dyrektor zarządzający Kia Polska. „Po ogromnym sukcesie na rynku samochodów osobowych w ogóle, a w ostatnich latach również w sprzedaży aut elektrycznych, równie ważną rolę Kia zamierza odegrać w segmencie samochodów użytkowych. PV5 to jedynie pierwszy krok do sukcesu na nowym dla nas rynku. Biorąc pod uwagę wieloletnie doświadczenie marki Kia w świecie samochodów osobowych oraz jakość naszych produktów i usług, o ów sukces jestem spokojny”.

Na potrzebę gamy samochodów użytkowych Kia opracowała nową globalną strategię biznesową – Platform Beyond Vehicle (PBV). Pierwszym z modeli typu PBV jest Kia PV5 oferowana zarówno jako auto dostawcze, jak i osobowe. Jak wszystkie kolejne modele marki Kia z rodziny PBV, PV5 wykorzystuje wiodącą na świecie technologię stosowaną w elektrycznych samochodach osobowych marki i zostało zaprojektowane tak, aby spełnić zróżnicowane potrzeby szerokiej grupy odbiorców, przede wszystkim biznesowych.

Kia PV5 jest zbudowana na platformie E-GMP.S, która jeśli chodzi o konstrukcję, przypomina elektryczną deskorolkę i umożliwia łączenie z nią różnych rodzajów nadwozi o wielu typach zabudowy.

 

Kia PV5 – auto użytkowe z wyposażeniem znanym dotąd jedynie z samochodów osobowych

Dwa ekrany cyfrowych wskaźników (o przekątnej 7,5 cala oraz 12,8-calowy dotykowy systemu multimedialnego), bezprzewodowe Android Auto i Apple CarPlay, cyfrowy klucz Digital Key 2.0, systemy asystujące (aktywny tempomat, utrzymywania auta na środku pasa ruchu, monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach zewnętrznych z korektą toru jazdy i wyświetlaniem obrazu z kamer na cyfrowych wskaźnikach, monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego hamowania w razie wykrycia ryzyka kolizji) oraz czujniki parkowania z przodu, z boku i z tyłu, a także kamery monitorujące otoczenie wokół auta – wszystkie elementy wyposażenia znane użytkownikom osobowych samochodów marki Kia są oferowane również w użytkowym PV5.

 

Dostawcza Kia PV5

Dostawcze PV5 będzie oferować klientom szeroki wybór wersji nadwozia dzięki trzem wariantom do wyboru – o standardowej długości nadwozia (L1), przedłużonej (L2) i z wysokim dachem (H2). Ta ostatnia będzie również dostępna w wersji z wygodnym przejściem z kabiny do części ładunkowej. Maksymalnie przestrzeń ładunkowa może liczyć aż 5,2 m³ i mieści dwie europalety. Dostawcza Kia PV5 zapewnia przy tym konkurencyjną ładowność w porównaniu z ładownością spalinowych lekkich aut użytkowych. Najniższy w segmencie próg przestrzeni ładunkowej, który znajduj się na wysokości jedynie 419 mm nad ziemią, ułatwia załadunek i rozładunek towarów.

Wersje o standardowej i przedłużonej długości nadwozia zostały zaprojektowane z typowym układem dwóch miejsc i z opcjonalnym dla trzech osób. Odmiana z wysokim dachem seryjnie jest wyposażona w dodatkową konsolę dachową. W układzie dwumiejscowym jest dostępna unikalna specyfikacja z wygodnym przejściem z kabiny do części ładunkowej, która obejmuje chowany w podłodze fotel pasażera i przegrodę z przesuwanymi drzwiami, zapewniające łatwiejszy dostęp do przestrzeni ładunkowej.

Opcjonalny system montażu L-track zapewnia niespotykany dotąd poziom funkcjonalności. System ten można zamontować w całej przestrzeni ładunkowej, z dwoma rzędami szyn po jej każdej stronie i wzdłuż podsufitki oraz jednym rzędzie szyn na ściance działowej. Szyny obejmują przesuwane pierścienie mocujące, które można umieścić w różnych miejscach, aby skutecznie zabezpieczyć ładunek. Przedział ładunkowy może być wyposażony w gniazdo 230 V funkcji V2L (Vehicle-to-Load), które zapewnia wygodny dostęp do zasilania urządzeń zewnętrznych.

Wydajność floty PV5 dodatkowo zwiększają ogromne możliwości gromadzenia i analizy danych. Ich wykorzystanie umożliwia nie tylko planowanie serwisu, ale może również przyczynić się do zmniejszenia liczby wypadków i znaczącego ograniczenia kosztów napraw. Zapewnia także szybsze rozwiązywanie problemów i minimalizuje przestoje. Kia współpracuje z dostawcami usług zarządzania flotą, aby zwiększyć komfort użytkowania PV5 poprzez generowanie wysokiej jakości danych, które są udostępniane w formacie API w celu poprawy kontroli stanu technicznego samochodu i zwiększenia wyników biznesowych.

 



Osobowa Kia PV5

Osobowe PV5 ma dwurzędową lub trzyrzędową konfigurację siedzeń, które można dowolnie konfigurować w zależności od liczby pasażerów i ich bagażu lub na potrzeby kempingowe. Tę wersję opracowano z myślą o użyciu auta w transporcie osobowym.

PV5 w wersji osobowej jest wyposażone w najnowsze funkcje, które zapewniają komfort podróżowania, co pozwala na bezproblemową zamianę między użytkowaniem biznesowym a prywatnym. Oprócz przestronnej kabiny i wygodnych foteli obejmują one liczne udogodnienia dla pasażerów, ogromny bagażnik, a nawet opcjonalne elektrycznie sterowane drzwi boczne i pokrywę bagażnika.

Wnętrze osobowego PV5 ma dwa lub trzy rzędy siedzeń i oferuje liczne możliwości konfiguracji układu foteli np. klasyczne 2 fotele przednie oraz 3 miejsca w drugim rzędzie (2-3-0), wariant 7 osobowy z dwoma miejscami w drugim rzędzie oraz trzema miejscami w trzecim rzędzie (2-2-3). Ponadto oferowane będą warianty bardziej dedykowane konkretnym zadaniom transportowym jak np. przewóz osób niepełnosprawnych gdzie osoba na wózku może podróżować w środkowej części pojazdu, czy wariant przeznaczony do przewozu osób z miejscem na bagaże obok kierowcy (1-2-3)

 

Kia PV5 – rodzaje akumulatorów i układów napędowych do wyboru

  • Dostawcze i osobowe PV5 jest oferowane z akumulatorem wysokonapięciowym, który może zgromadzić 51,5 kWh lub 71,2 kWh energii elektrycznej

  • Maksymalny zasięg Kia PV5 wynosi do 400 km

  • Ładowanie akumulatora od 10 do 80 procent trwa niespełna 30 minut

 

Akumulatory, które gromadzą 51,5 kWh lub 71,2 kWh energii elektrycznej są typu NCM. Zestaw akumulatorów „cell-to-pack” w PV5 eliminuje potrzebę montowania ich w moduły. Bezpośrednia integracja ogniw z akumulatorem przekłada się na lepszą efektywność energetyczną. Szybkie ładowanie akumulatora od 10% do 80% zajmuje poniżej 30 minut.

Do napędu PV5 służy silnik o mocy, do wyboru, 122 KM lub 163 KM, który znajduje się z przodu i napędza przednie koła. Niezależnie od mocy silnika, maksymalny moment obrotowy wynosi 250 Nm i jest dostępny od rozpoczęcia jazdy.

 

Kia PV5 – wyjątkowo funkcjonalne wnętrze

Wnętrze PV5 wykorzystuje koncepcję „open space’u”, który zapewnia przestrzeń i oferuje gamę innowacyjnych rozwiązań do przechowywania. Efektywne wykorzystanie przestrzeni zapewnia geometryczna kabina, natomiast bardzo nisko przebiegająca dolna linia szyb – optymalną widoczność. Przestrzenie do przechowywania znajdują się zarówno u góry, jak i u dołu kabiny. Uproszczona grafika tablicy rozdzielczej tworzy minimalistyczną atmosferę, podczas gdy układ sterowania zapewnia kierowcy całkowite skupienie się na drodze.

 

Kia PV5 – specyfikacja techniczna

 

Wersja

Osobowa (2-3-0)

Dostawcza (L2)

Długość

4 695 mm

4 695 mm

Szerokość

1 895 mm

1 895 mm 

Wysokość

1 923 mm z anteną

1 899 mm bez anteny

1 923 mm z anteną

1 899 mm bez anteny

Rozstaw osi

2 995 mm

2 995 mm

Akumulator

71,2 kWh / 51,5 kWh

71,2 kWh / 51,5 kWh 

Maks. moc / maks. moment obrotowy

163 KM / 250 Nm lub 122KM / 250Nm

163 KM  / 250 Nm lub 122 KM / 250Nm

Szybkie ładowanie  

(10-80%)

< 30 min

< 30 min

Zasięg

do 400 km

do 400 km



 

Przeczytaj również
Popularne