Od teraz Nissan Micra jest to model w pełni elektryczny – dostępny z akumulatorem w dwóch wersjach o różnej pojemności, z zasięgiem do 408 km i wygodnym, szybkim ładowaniem.
Pojawienie się nowego Nissana MICRA to kolejny istotny etap odważnej ofensywy produktowej Nissana w Europie, gdzie marka do 2027 roku w ramach swojej strategii elektryfikacji wprowadzi cztery nowe w pełni elektryczne modele. Należą do nich: zupełnie nowy Nissan MICRA, Nissan LEAF, Nissan JUKE oraz model z segmentu A. Nissan zaoferuje również unowocześnioną wersję swojej unikalnej technologii e-POWER, która zostanie wprowadzona w najlepiej sprzedającym się modelu marki – Nissanie QASHQAI.
Nowy Nissan MICRA, zaprojektowany w ośrodku Nissan Design Europe (NDE) w Londynie, może pochwalić się świeżym, wyrazistym wyglądem zewnętrznym. Jego design łączy wysokiej jakości wykończenie z dużą dawką temperamentu i jest wzorowany na stylistyce SUV-a z prostymi, minimalistycznymi powierzchniami i subtelnymi detalami.
Nowy model charakteryzuje się starannie zaprojektowanymi elementami stylistycznymi, które nadają mu masywną, mocną sylwetkę, takimi jak uwydatnione nadkola czy wyraźnie zaznaczona listwa na przednim zderzaku, optycznie obniżająca środek ciężkości. Dzięki tym elementom MICRA sprawia wrażenie samochodu gotowego pokonać każdą drogę.
Nowa MICRA wyposażona jest standardowo w 18-calowe koła, dostępne w trzech wariantach w zależności od wersji wyposażenia: stylowe kołpaki „Active”, obręcze kół z lekkich stopów „Iconic” oraz „Sport”. Dzięki dużej średnicy kół i ciemnemu wykończeniu nadkoli nowy model sprawia na drodze wrażenie samochodu mocnego i solidnego.
Przy długości poniżej 4 metrów i szerokości poniżej 1,8 metra nowy Nissan MICRA pozytywnie zaskakuje osiągami i doskonale radzi sobie z ciasnymi zakrętami czy zatłoczonymi drogami miejskimi. Rozstaw osi wynoszący 2,54 metra oznacza, że koła znajdują się niemal w narożnikach nadwozia, a to zapewnia trzy korzyści – więcej miejsca w kabinie, dynamiczną sylwetkę na drodze i optymalne połączenie zwrotności ze stabilnością.
Aby uprościć wybór opcji klientom, nowy Nissan MICRA będzie dostępny wyłącznie w konfiguracji pięciodrzwiowej, a duży rozstaw osi zapewni łatwe wsiadanie i wysiadanie wszystkim podróżującym. Szczególnie pasażer z przodu doświadczy uczucia wyjątkowej przestronności dzięki doskonałemu podparciu w fotelu i dużej przestrzeni pomiędzy kolanami a minimalistyczną deską rozdzielczą, wykończoną miękkimi w dotyku materiałami.
Komfort we wnętrzu i poczucie przestronności nie ograniczają jednak funkcjonalności przestrzeni. W wielu kompaktowych samochodach często brakuje miejsca w schowkach i w bagażniku, czego nie można powiedzieć o nowym Nissanie MICRA. Klienci otrzymują do dyspozycji bagażnik o pojemności 326 litrów, znacznie większy niż u wielu konkurentów, a tylna kanapa składana w układzie 40/60 umożliwia zwiększenie tej przestrzeni do 1106 litrów w razie potrzeby.
Płynna jazda na prąd z zasięgiem do 408 km i imponująco szybkim ładowaniem
Nowy Nissan MICRA, po raz pierwszy wyposażony w napęd w pełni elektryczny, zapewnia bezstresową jazdę idealnie skrojoną pod potrzeby codziennego życia. Model – dostępny z akumulatorem o pojemności 40 kWh lub 52 kWh – jak na samochód miejski oferuje znaczną moc i zasięg*:
Pojemność akumulatora |
40 kWh |
52 kWh |
Moc maksymalna |
90 kW |
110 kW |
Maksymalny moment obrotowy |
225 Nm |
245 Nm |
Zasięg |
310 km |
408 km |
Masa własna |
1400 kg |
1524 kg |
* Wszystkie dane w trakcie homologacji
Choć nowy model Nissana został zaprojektowany z myślą o miejskiej dżungli, akumulator o pojemności 52 kWh i imponujący rzeczywisty zasięg wynoszący 408 km sprawiają, że po wydostaniu się z zatłoczonych ulic kierowcy mogą wyskoczyć za miasto bez obaw, że zabraknie im prądu.
Nissan MICRA oferuje jedną z najlepszych opcji szybkiego ładowania w swojej kategorii. Za sprawą ładowarki prądu stałego o mocy 100 kW (lub 80 kW w przypadku wersji 40 kWh) szybkie ładowanie od 15% do 80% pojemności akumulatora zajmuje jedynie 30 minut. Aby maksymalnie zwiększyć efektywność ładowania, obie wersje akumulatora są wyposażone w pompę ciepła w standardzie oraz funkcję ogrzewania i chłodzenia.
Nowa MICRA, pomimo solidnego, masywnego wyglądu, jest znacznie lżejsza od wielu podobnych samochodów innych marek, bowiem waży zaledwie 1400 kg (1524 kg z akumulatorem o większej pojemności) – a to przekłada się na jej większą efektywność, wyższe osiągi i lepsze prowadzenie w porównaniu do cięższych modeli marek konkurencyjnych.
Dzięki umieszczeniu akumulatora trakcyjnego możliwie najniżej w strukturze pojazdu (opartej na wspólnej płycie podłogowej dla aut elektrycznych – AmpR), nowy Nissan MICRA ma nisko położony środek ciężkości. W połączeniu z przednim zawieszeniem z niezależnymi kolumnami i pasywnymi amortyzatorami oraz tylnym zawieszeniem wielowahaczowym – stosowanym zwykle w pojazdach wyższych segmentów – przekłada się to na znakomitą dynamikę jazdy oraz najlepszy w klasie komfort i prowadzenie.
Dodatkowym wsparciem dla osiągów nowego Nissana MICRA jest możliwość odzyskiwania energii kinetycznej poprzez hamowanie rekuperacyjne, którym kierowca może sterować przy użyciu „manetek” umieszczonych za kierownicą. Zwiększenie siły hamowania rekuperacyjnego w nowym modelu oznacza mocniejsze wytracanie prędkości. Jednocześnie nowa MICRA wyposażona jest w opracowany przez Nissana system e-Pedal, dzięki któremu samochodem można kierować przy użyciu tylko jednego pedału – przyspieszenia – a poziom hamowania rekuperacyjnego jest dostosowany tak, by zapewnić łatwe i bezwysiłkowe prowadzenie w większości sytuacji w mieście. Dla większej wygody użytkowników system e-Pedal umożliwia całkowite zatrzymanie Nissana MICRA.
Sprzedaż nowego Nissana MICRA w Europie rozpocznie się pod koniec 2025 roku.
„Jesteśmy dumni z powrotu modelu MICRA do gamy Nissana w Europie. Jego historia obejmuje ponad 40 lat, a on sam wkrótce na nowo zapisze się w dziejach marki jako model w pełni elektryczny, ale wciąż tak samo sympatyczny, wyrazisty i dynamiczny. Swą obecnością zelektryzuje ulice, gdziekolwiek się pojawi” – powiedział Arnaud Charpentier, wiceprezes Nissana ds. marketingu i mobilności w regionie AMIEO.