Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Skoda Scala już oficjalnie

Skoda oficjalnie zaprezentowała pełnoprawny model kompaktowy Scala. W gamie zastępuje on Rapida, ale nie ma z nim praktycznie nic wspólnego. Scala nie jest modelem budżetowym jak Rapid, jest większa oraz oferuje najnowsze technologie, których do tej pory nie stosowano w marce Skoda.

Skoda-Scala (4)Nowość Skody zbudowano w oparciu o platformę MQB A0 znaną m.in. z modelu Polo. Czeski kompakt oferuje jednak wyraźnie większy rozstaw osi - 2649 mm. Scala jest też większa od bezpośredniego poprzednika, czyli Rapida w wersji Spaceback. Nowy model ma długość 4362 mm (+58 mm), szerokość 1793 mm (+87 mm) oraz wysokość 1471 mm (+10 mm).

Nadwozie Scali prezentuje się bardziej dynamicznie i odważniej niż w pozostałych modelach Skody, głównie dzięki ciekawym w kształtach reflektorom i lampom tylnym. Kierowcy po raz pierwszy mogą zamówić kompaktową Skodę z reflektorami Full-LED.

Znacznie więcej nowinek odkryjemy w środku. Po raz pierwszy w marce Skoda w wyższych wersjach zastosowano wirtualny kokpit. Na środkowej konsoli, zgodnie z dzisiejszą modą, wystaje płaski ekran systemu multimedialnego o przekątnej do 9,2-cala. Jego sercem jest dysk SSD o pojemności 64 GB oraz szybki procesor pozwalający na pokazywanie m.in. nawigacji 3D. Inżynierowie wygospodarowali w modelu Scala całkiem spory bagażnik o pojemności 467 / 1410 litrów.

Pod maską Scali montowane są benzynowe 1-litrowe silniki trzycylindrowe o mocy 95 (175 Nm) lub 115 KM (200 Nm). Ten pierwszy przenosi moc na przednie koła poprzez 5-biegową skrzynię mechaniczną. Ten drugi poprzez 6-biegową skrzynię mechaniczną lub 7-biegową dwusprzęgłową przekładnię DSG.  Najmocniejszym wariantem z zapłonem samoczynnym jest 4-cylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM (250 Nm). Silnik ten posiada możliwość odłączania dwóch cylindrów w momencie gdy pracuje pod mniejszym obciążeniem. W gamie jest jeż jeden silnik wysokoprężny 1.6 TDI o mocy 115 KM (250 Nm). Ciekawostką jest wariant zasilany sprężonym gazem ziemnym 1.0 G-TEC, który osiąga moc 90 KM (145 Nm).

Czesi dają możliwość zamontowania opcjonalnie obniżonego o 15 mm zawieszenia sportowego z adaptacyjnymi amortyzatorami pracującymi w trybach Normal i Sport.

Nowością w Skodzie jest też moduł eSIM gwarantujący stałe połączenie pojazdu z internetem i automatyczne powiadamianie służb w razie wypadku.

PD

 

 

Przeczytaj również
Popularne