Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Rok rekordów

Europejska premiera nowego klasy E w przełajowej wersji All-Terrain uświetniła śniadanie prasowe podczas którego Mercedes Benz Polska podsumował wyniki swojej działalności w całym 2016 roku. Obroty Spółki wyniosły 5 137 mln. złotych co dało jej 37-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. To kolejny rekordowy rok w historii firmy.

Mercedes ma się coraz lepiej, o czym świadczą przede wszystkim wyniki sprzedaży tej marki – od stycznia do grudnia 2016 roku do klientów na całym świecie trafiło 2 083 888 samochodów. Po doliczeniu Smartów daje to wynik 2 228 367 pojazdów i pierwsze miejsce wśród aut klasy premium.

Auta osobowe

W Polsce w ubiegłym roku zarejestrowano 12 019 aut osobowych z gwiazdą na masce, co daje najwyższy, bo 36-procentowy wzrost sprzedaży roku 2016 wśród marek premium. Niewiele więcej aut sprzedało w ubiegłym roku w Polsce BMW, jeśli jednak do rejestracji samochodów osobowych doliczylibyśmy samochody dostawcze z homologacją osobową (Citan, Vito, Marco Polo, Sprinter), to Mercedes z liczbą 12 679 zarejestrowanych aut wychodzi na prowadzenie.

W ubiegłym roku zadebiutowało wiele modeli: nowa Klasa E w wersji sedan, kombi (również w wersji AMG), Klasa C w wersji kabriolet, GLC Coupé, Klasa S Maybach Guard, Klasa S 600 Maybach Pullman Guard, Klasa S ze składanych dachem, AMG GT R oraz AMG GT Roadster/GT C Roadster. Modernizację przeszły modele CLA, GL/GLS, SLK/SLC oraz SL.

Klienci najczęściej klasę C (1850 aut). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się modele GLA oraz Klasa E.

Rekordowy rok ma za sobą sportowa marka spod znaku trójramiennej gwiazdy Mercedes AMG. Klienci na całym świecie kupili prawie 100 tys. takich samochodów, co oznacza 44-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z rokiem 2015. Oznacza to, że w ciągu ostatnich 2 lat sprzedaż AMG wzrosła ponad dwukrotnie. Poza nowymi modelami z rodziny 43 AMG, głównymi czynnikami ubiegłorocznego wzrostu była Klasa GLE Coupé oraz najmocniejsze odmiany aut kompaktowych. Dużą popularnością cieszył się także nowy C 63 AMG Coupé. Największymi rynkami zbytu Mercedes-AMG były USA, Niemcy i Chiny. Co ciekawe, w Polska jest w Europie czwartym rynkiem zbytu dla Mercedesów AMG. Wyprzedzają nas Brytyjczycy, Francuzi oraz Niemcy. W ubiegłym roku polscy klienci kupili 1108 sztuk Mercedesów AMG, wśród najpopularniejszych modeli znalazły się GLE 43 AMG Coupé, A 45 AMG i G 63 AMG.

Auta dostawcze i ciężarowe

Ilość rejestracji nowych samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz zwiększyła się o 25,5%, do 6543 pojazdów, a głównym motorem wzrostu jest Sprinter (4163 sprzedanych egzemplarzy). Jeśli chodzi o sprzedaż samochodów ciężarowych, to z wynikiem 3842 pojazdów udało się Mercedesowi osiągnąć 15,1 % udział w rynku.

Nie tylko samochody

Mercedes z sukcesem prowadził sprzedaż produktów ubezpieczeniowych obejmujących pokrycie kosztów napraw o charakterze gwarancyjnym do 4-ego lub 5-ego roku eksploatacji włącznie – w ramach Pakietu Gwarancyjnego (z nowym pojazdem) lub Pakietu Komfort (dla pojazdów w okresie gwarancji). W sumie w 2016 r. zostało sprzedanych ponad 8500 pakietów.

Niesłabnącym zainteresowaniem cieszył się także program lojalnościowy „Karta Klienta” przeznaczony dla właścicieli pojazdów klas A,B, C, E, GLK oraz M starszych niż 4 lata. Obecnie ma on ponad 25 tys. aktywnych uczestników, którzy otrzymują nawet 30% rabatu na usługi serwisowe w autoryzowanej sieci serwisowej Mercedes-Benz. Uczestnicy programu mają do dyspozycji nowoczesny portal, na którym publikowane są informacje na temat serwisu, a także zindywidualizowane oferty serwisowe, wybranego przez nich dealera.

Bardzo udany rok odnotowano też w zakresie sprzedaży Oryginalnych Części Zamiennych. W segmencie samochodów osobowych wzrosła ona o 18%. Z roku na rok rośnie zainteresowanie informacją o częściach na stronach internetowych MB oraz na platformie WebParts przeznaczonej dla stałych partnerów biznesowych - warsztatów niezależnych.

Rok 2016 był dla sieci dealerskiej samochodów osobowych jednym z najbardziej udanych w historii marki w Polsce. Przełożyło się to na konkretne inwestycje prowadzone w 2016 roku, które przekroczyły budżet 70 mln złotych. Otwarte zostały dwa nowe salony - we Wrocławiu i Kaliszu. Ta pierwsza inwestycja jest jedną z największych i najnowocześniejszych stacji dealerskich w Polsce. W końcowej fazie budowy znalazł się również nowy salon Grupy Zasada. Jego otwarcie zaplanowane jest na ten rok.

Wygląda na to, że 2017 rok zapowiada się dla Mercedesa równie dobrze co ubiegły – 2016.

Michał Hutyra / Mercedes-Benz 

Przeczytaj również
Popularne