Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowy Vivaro - trzecia generacja wjeżdża na rynek

Nowy Vivaro pojawi się u dealerów pod koniec lata, ale zamówienia na ten samochód można będzie składać już od lutego 2019 roku. Model jest oparty na najnowocześniejszej platformie i będzie dostępny w kilku wariantach nadwoziowych dostosowanych do potrzeb klientów — jako furgon, furgon z kabiną załogową do 6 osób, osobowe kombi oraz platforma do zabudowy.

Nowy Vivaro będzie oferowany w trzech, a nie dwóch długościach (4,60 m, 4,95 m i 5,30 m). Przy maksymalnej kubaturze przestrzeni ładunkowej 6,6 m3 nowy Vivaro ma ładowność 1400 kilogramów, czyli o 200 kg więcej w porównaniu z poprzednikiem. O pół tony wzrosła dopuszczalna masa holowanej przyczepy, która obecnie wynosi 2500 kilogramów. Umiarkowana pozostała jedynie wysokość — 1,90 m w większości wersji. Nowy Vivaro może zatem swobodnie parkować na podziemnych lub zadaszonych parkingach przy centrach handlowych, co ułatwia załadunek i rozładunek towaru.

Stabilność i bezpieczeństwo na śliskiej nawierzchni — błocie, piasku lub śniegu — gwarantuje zaawansowany układ kontroli trakcji IntelliGrip. Wyższy prześwit i osłony podwozia są dostępne w dodatkowym pakiecie budowlanym. Od samego początku klienci będą mogli również zamówić wersję z napędem na wszystkie koła zaprojektowanym przez firmę Dangel.

Łatwy dostęp do środka zapewniają szerokie drzwi z tyłu oraz przesuwane drzwi boczne. Szczególnie praktyczne są oferowane po raz pierwszy w Oplu Vivaro drzwi boczne z funkcją automatycznego otwierania. Drzwi sterowane są z zewnątrz czujnikami reagującymi na ruch stopą. Do Vivaro w wersji o długości 5,30 m zmieszczą się przedmioty mierzące do 4,02 m, które dzięki otwieranej przegrodzie Flex‑Cargo można częściowo wsunąć pod fotel pasażera.

W środku kierowca i pasażerowie mogą poczuć się jak w samochodzie osobowym. Relaksowi za kierownicą sprzyjają takie rozwiązania, jak wyświetlacz projekcyjny, kamera cofania obejmująca kąt 180°, alarm ostrzegający przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego czy tempomat. Dzięki ergonomicznemu położeniu foteli wszystkie elementy sterowania są doskonale widoczne i znajdują się w zasięgu ręki kierowcy. Użytkownik samochodu ma również do dyspozycji opcje łączności i najnowocześniejsze systemy multimedialne.

Nowy Vivaro pozwala Oplowi kontynuować realizację strategicznego planu PACE!, zakładającego inwestycje w rozwijające się segmenty rynku wielkoseryjnych modeli. Już w 2020 roku oferta zespołów napędowych zostanie poszerzona o w pełni elektryczną wersję z zasilaniem akumulatorowym. Opel rozpocznie tym samym elektryfikację swojej oferty lekkich pojazdów użytkowych, a Vivaro będzie mógł sprawnie obsługiwać dostawy nie tylko poza miastem i na przedmieściach, ale także swobodnie poruszać się w ścisłym centrum, na tzw. „ostatnim odcinku drogi”, czyli końcowym odcinku procesu dystrybucyjnego, jaką towar pokonuje do odbiorcy.

[caption id="attachment_44687" align="alignnone" width="757"]Opel Vivaro trzeciej generacji Opel Vivaro trzeciej generacji[/caption]

Trzy długości, FlexCargo: elastyczny i inteligentny Vivaro

Groupe PSA jest liderem europejskiego rynku lekkich pojazdów użytkowych. Dzięki wspólnej platformie nowy Opel Vivaro jest oferowany w trzech długościach. Najbardziej kompaktowa wersja o długości 4,60 m wypełnia lukę między najmniejszymi i większymi samochodami dostawczymi, a średnica zawracania wynosząca tylko 11,3 m gwarantuje dużą zwrotność. Już w tej odmianie kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi 4,6 m3, a dzięki praktycznej klapie FlexCargo w przegrodzie za fotelem pasażera można ją powiększyć do 5,1 m3. Pozwala to na przewożenie przedmiotów o długości nie 2,16 ale do 3,32 m. Pojemność przestrzeni ładunkowej w wersjach o długości 4,95 m i 5,30 m wynosi odpowiednio 5,8 oraz 6,6m3. Do Vivaro z powodzeniem zmieszczą się zatem drabiny czy deski o długości do 3,67 lub 4,02 m, a drobniejsze przedmioty można ułożyć w licznych schowkach w całym kokpicie.

Nowy Vivaro to pojazd bardzo wszechstronny. Auto może holować przyczepę o masie do 2500 kg, a system FlexCargo umożliwia złożenie oparcia środkowego fotela tworząc podręczny stolik na dokumenty, notebooka czy tablet, co daje namiastkę posiadania mobilnego biura. Funkcjonalność przejawia się także w tym, jak rozwiązano dostęp do wnętrza pojazdu. Chcąc skorzystać z bocznych drzwi przesuwanych, nie trzeba odkładać ładunku czy paczek na bok — wystarczy ruch stopą, aby drzwi otworzyły się automatycznie (przesuwane boczne drzwi sterowane czujnikami są oferowane po raz pierwszy w nowej generacji modelu).

[caption id="attachment_44688" align="alignnone" width="757"]System FlexCargo w nowym Vivaro System FlexCargo w nowym Vivaro[/caption]

Pełne wyposażenie: najnowocześniejsze technologie i systemy wspomagające kierowcę

Dzięki wielozakresowej regulacji foteli (także elektrycznej), podparciu kręgosłupa lędźwiowego oraz podłokietnikowi, jazda Oplem Vivaro staje się niezwykle komfortowa. Kokpit jest funkcjonalny i ukształtowany podobnie jak ma to miejsce w samochodach osobowych. Liczne systemy wspomagające kierowcę — praktycznie niespotykane w tej klasie pojazdów — zapewniają analogiczny poziom bezpieczeństwa.
Vivaro może być wyposażony w wyświetlacz projekcyjny — unikatowe rozwiązanie w tym segmencie, dzięki któremu kierowca może śledzić wszystkie ważne informacje bez odrywania wzroku od drogi. Dodatkowa kamera z przodu oraz systemy radarowe umożliwiają realizację następujących funkcji: ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia kierowcy (system zaleca przerwę po każdych dwóch godzinach jazdy, monitoruje zachowanie kierowcy i ostrzegający go sygnałami wizualnymi i akustycznymi przed zaśnięciem), aktywny tempomat (koryguje prędkość jazdy z uwzględnieniem prędkości pojazdu poprzedzającego), system dwustopniowego ostrzegania przed najechaniem na pojazd poprzedzający, układ automatycznego hamowania awaryjnego (pozwala uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki).
W zderzakach z przodu i z tyłu Vivaro zamontowano ultradźwiękowe czujniki. Ich zadaniem jest wykrywanie przeszkód przy parkowaniu oraz monitorowanie martwego pola. W zależności od wersji wyposażenia samochodu obraz z kamery cofania jest wyświetlany w lusterku wstecznym albo na 7‑calowym ekranie.

Systemy Multimedia Radio i Multimedia Navi Pro są wyposażone w duże 7-calowe ekrany dotykowe. Obydwa systemy mogą współpracować z telefonem przez Apple CarPlay i Android Auto. Multimedia Navi Pro oferuje dodatkowo nawigację z mapami Europy w widoku 3D.

[caption id="attachment_44689" align="alignnone" width="757"]Wnętrze nowego Opla Vivaro Wnętrze nowego Opla Vivaro[/caption]

Tani w eksploatacji
Atuty nowego Vivaro to nie tylko zdolności transportowe oraz technologie zapożyczone z samochodów osobowych. Najnowocześniejsze silniki i płynnie działające skrzynie biegów, w tym ośmiobiegowa przekładnia automatyczna, poprawiają efektywność i komfort eksploatacji, co ma szczególne znaczenie zwłaszcza na rynku flotowym. Wydłużenie okresów międzyprzeglądowych nawet do 50 000 km również obniża koszty użytkowania. Wysokie umiejscowienie reflektorów oraz wysokość nieprzekraczająca 1,90 m w większości wersji ograniczają ryzyko uszkodzeń na przykład przy parkowaniu. Wszystkie te cechy sprawiają, że nowa generacja Vivaro jest jednym z najbardziej ekonomicznych przedstawicieli swojego segmentu. Ile będzie kosztował nowy Vivaro? Tego jeszcze nie wiemy, ale jesteśmy pewni że cena tego modelu przesądzi o jego popularności. Nie można zapominać, że na rynku od ponad dwóch lat sprzedawane są bliźniacze modele Citroena, Peugeota i Toyoty.

Źródło, Opel

Przeczytaj również
Popularne