Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nowy CLS – mocny debiut

W Los Angeles debiutuje właśnie nowy CLS. Trzecia generacja tego modelu tradycyjnie już łączy w sobie elegancję, sportowy charakter, najnowocześniejsze rozwiązania z dziedziny bezpieczeństwa oraz multimediów.

Nowy CLS przódStylistyczna ewolucja i techniczna rewolucja – tak w skrócie można podsumować zmiany jakie przeszedł nowy CLS. Prezentując w 2003 r. pierwszego CLS-a, Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy elegancja i dynamizm coupé spotkały się z komfortem i funkcjonalnością limuzyny. Trzecia generacja modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje swój unikalny charakter trendsettera: Smukła linia szyb bocznych, które pozbawione są ramek i łukowata, nisko poprowadzona krawędź dachu to najbardziej charakterystyczne elementy stylistyczne wyróżniające CLS-a. Dzięki temu współczennik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,26.

Więcej stylu

Nowy CLS - kabina

Na życzenie dostępny jest panoramiczny kokpit z dwoma ekranami 12,3” umieszczonymi pod wspólną, szklaną taflą. Konsola centralna z okładziną z drewna – polerowanego na wysoki połysk lub o otwartych porach – za sprawą swojego wyprofilowania zdaje się unosić w przestrzeni. W pełni cyfrowy kokpit pozwala kierowcy dowolnie konfigurować zakres prezentowanych informacji, zależnie od potrzeb i sytuacji na drodze. Do wyboru są trzy różne style wyświetlaczy: klasyczny i sportowy opiera się na układzie dwóch okrągłych zegarów, a progresywny – na jednym centralnym wskaźniku.

Nastrojowe oświetlenie korzysta z 64 odcieni i obejmuje również iluminację otworów wentylacyjnych. Zmiana temperatury wentylacji powoduje krótką zmianę koloru ich podświetlenia – na czerwony, gdy temperatura została podniesiona, lub na niebieski, gdy ją zmniejszono.

Bardziej praktyczny

Nowy CLS otrzymał specjalnie zaprojektowane fotele, które zależnie od rodzaju wykończenia wyróżniają się wysokiej jakości lamówką lub poprzecznymi przeszyciami. Samochód stał się bardziej praktyczny. Po raz pierwszy może nim jechać 5 osób, choć zewnętrzne tylne siedzenia wyglądają tak samo jak przednie, tworząc wrażenie osobnych miejsc. Nowy CLS ma też większy bagażnik, który zmieści 520 litrów, a gdy zajdzie taka potrzeba, można go powiększyć poprzez złożenie trójdzielnego oparcia (40:20:40). Prawie jak w SPA

Nowy CLS zegaryKontrola komfortu ENERGIZING (opcja) łączy działanie poszczególnych układów samochodu z zakresu komfortu. Wykorzystuje funkcje klimatyzacji (w tym rozpylacz zapachów), foteli (podgrzewanie, masaż, wentylację), podgrzewanie podłokietników i kierownicy oraz oświetlenie i nagłośnienie, aby wykreować w kabinie specyficzną atmosferę, dopasowaną do nastroju lub potrzeb podróżujących. W ten sposób poprawia ich samopoczucie oraz wydajność. Do wyboru jest sześć programów: odświeżenie, rozgrzewanie, witalność, radość, komfort oraz trening (trzy programy treningowe – relaks mięśni, aktywacja mięśni i balans).

Ultrabezpieczny

Nowy CLS ma wiele wspólnego z najnowszą Klasą S. Model wyposażono w najnowszą generację systemów wspomagających. Część z nich wykorzystuje nawet dane z systemu nawigacji. W podstawowym wyposażeniu znalazły się systemy Active Brake Assist, Lane Keeping Assist, ATTENTION ASSIST, Speed Limit Assist oraz system ochrony podróżujących PRE-SAFE®. Kolejną nowością jest – również należący do seryjnej specyfikacji – system PRE-SAFE® Sound, który w obliczu zagrożenia kolizją przygotowuje narząd słuchu do spodziewanego hałasu zderzenia. Opcjonalny pakiet wspomagania bezpieczeństwa jazdy obejmuje układy: Active Distance Control DISTRONIC, Active Steering Assist, Active Speed Limit Assist, Active Brake Assist z funkcją wykrywania ruchu poprzecznego, Evasive Steering Assist, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist oraz PRE SAFE® PLUS. Aktywna kontrola odległości Active Distance Control DISTRONIC z funkcją Active Steering Assist zapewnia kierowcy jeszcze bardziej komfortowe wsparcie przy zachowaniu bezpiecznego dystansu i utrzymaniu toru jazdy. Prędkość zostaje dobrana automatycznie z uwzględnieniem najbliższych zakrętów czy skrzyżowań. Także system aktywnej zmiany pasa ruchu – Active Lane Change Assist – został znacząco udoskonalony (działanie poszczególnych funkcji może różnić się zależnie od rynku). Dodatkowo, pakiet zawiera PRE-SAFE® Impulse Side. Układ ten może przygotować podróżujących z przodu do zderzenia bocznego, przesuwając ich w kierunku środka kabiny poprzez wygenerowanie odpowiedniego impulsu. Pozwala zmniejszyć to ryzyko odniesienia obrażeń. Udoskonalone systemy radarowe oraz kamera sprawiają, że nowy CLS ma jeszcze lepszy ogląd sytuacji na drodze. Co więcej, kiedy samochód utknie w korku na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu i jeśli postój trwa do 30 sekund, samochód automatycznie ruszy sam, kiedy zrobi to pojazd stojący z przodu.

Sportowo i komfortowo

Nowy CLS korzysta z zupełnie nowych silników. W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach. 350 d 4MATIC rozwija moc 286 KM, 400 d 4MATIC ma 340 KM, natomiast benzynowa odmiana 450 4MATIC rozwija moc 367 KM, a dodatkowe 22 KM generuje elektryczny booster. Samochód ten ma 48-woltową pokładową instalację elektryczną. Ta jednostka napędowa wyposażona jest w filtr cząstek stałych. Osiągi jakie serwuje ta rzędowa „szóstka” są porównywalne z tymi, które oferował dotąd silnik V8. Sportowy z natury CLS jest autem bardzo komfortowym. Znakomite tłumienie nierówności zapewnia zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL.

Nowy CLS w salonach pojawi się w przyszłym roku, jego ceny nie są jeszcze znane.

Źródło: Mercedes

Przeczytaj również
Popularne