Renault odnawia całą gamę Megane. Przy okazji poszerza ją o wersję hybrydową plug-in E-Tech.
Renault Megane cieszy się sporym wzięciem na świecie. Od 1995 roku na ulice wyjechało ponad 7 mln sztuk czterech generacji tych samochodów. Obecna generacja jest wytwarzana od pięciu lat w Hiszpanii i Turcji.
Z zewnątrz nie tak łatwo rozpoznamy odmłodzony model. Przede wszystkim nowe są reflektory z LED Pure Vision oraz nowe w kształcie wsady lamp tylnych. Na środku deski rozdzielczej osadzono system multimedialny z ekranem o przekątnej 9,3-cala, a za kierownica cyfrowy ekran wskaźników o przekątnej 10,2-cala. Dostępne są również nowe systemy wspomagania prowadzenia podnoszące bezpieczeństwo i komfort wszystkich użytkowników, m.in. to EASY PILOT, czyli asystent jazdy na autostradach i w korkach - system jazdy autonomicznej poziomu 2.
Najważniejszą nowością jest wariant Megane E-TECH Plug-in. Nowy Megane będzie wyposażony w napęd hybrydowy z możliwością doładowania E-TECH Plug-in o mocy 160 KM. Wykorzystano w nim oryginalną technologię odzyskiwania energii. W tandemie współpracuje 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,6 l oraz dwa silniki elektryczne, a także wielostopniowa skrzynia biegów bez synchronizacji załączania biegów. Zastosowanie sprzęgła kłowego zamiast klasycznego zapewnia lepszą sprawność i niemal niezauważalną zmianę biegów.
Akumulator trakcyjny o pojemności 9,8 kWh (400 V) umożliwia nowemu Megane E-TECH Plug-in jazdę w trybie elektrycznym z prędkością do 135 km/h. System zarządzania energią zapewnia zasięg 50 km w cyklu mieszanym (WLTP) i do 65 km w cyklu miejskim (WLTP City), bez korzystania z silnika spalinowego. Co ciekawe napęd hybrydowy pojawił się najpierw w wersji kombi Grandtour. W hatchbacku pojawi się w późniejszym terminie.
W gamie Megane pojawi się nowa wersja R.S. Line, która zastąpi wersję GT Line znaną z poprzednich generacji. R.S. Line będzie miała bogatsze wyposażenie. Zyska bardziej sportową stylistykę nadwozia i wnętrza.
Nowa generacja Megane R.S. będzie napędzana jednym silnikiem 1,8 turbo z wtryskiem bezpośrednim o mocy 300 KM (220 kW), podobnie jak wersja Trophy. Znajdziemy go również pod maską Alpine A110. Jego moment obrotowy zwiększono do 420 Nm (+30 Nm) w wersji ze skrzynią EDC i 400 Nm w przypadku skrzyni manualnej.
PD / Renault