Martin Daum: „Zmiany klimatyczne są jednym z najważniejszych punktów agendy przemysłu pojazdów użytkowych, ponieważ stanowią największe wyzwanie dla gospodarki światowej i całej ludzkości. W tym roku naszym głównym priorytetem jest współpraca z decydentami politycznymi, zmierzająca do szybkiego urzeczywistnienia drogowego transportu towarowego neutralnego pod względem emisji CO2. Musimy przyspieszyć działania – zwłaszcza, że nasi klienci potrzebują około dziesięciu lat na pełną wymianę swoich flot. Celem nadrzędnym jest osiągnięcie w drogowym transporcie towarowym całkowitej neutralności pod względem emisji CO2 do roku 2050”.
„Nasza branża dokona przejścia na neutralność CO2 w niespotykanym dotąd tempie, a transformacja ta głęboko zmieni cały sektor transportowy. Chcemy kształtować ten proces wspólnie ze wszystkimi zainteresowanymi podmiotami ze świata polityki i gospodarki, na podstawie precyzyjnie określonej mapy drogowej. Głównymi filarami są odpowiednie możliwości ładowania oraz sieć stacji tankowania wodoru, a także ramy prawne, które uczynią technologie neutralne pod względem emisji CO2 najlepszym wyborem dla naszych klientów z punktu widzenia kosztów”, uzupełnia Martin Daum.
Komitet ACEA ds. Pojazdów Użytkowych co roku wybiera swojego przewodniczącego. Martin Daum przejmuje tę funkcję od Henrika Henrikssona, dyrektora generalnego firmy Scania, który przewodniczył komisji w roku 2020.
Mercedes-Benz Trucks