Toyota jest pierwszą, najchętniej wybieraną przez klientów indywidualnych marką motoryzacyjną według danych PZPM o rejestracji nowych aut. W 2016 roku nabywcy prywatni zarejestrowali 15 642 samochodów producenta, o 14,5 procent więcej niż rok wcześniej. Tym samym Toyota ponownie okazała się najpopularniejszą marką wśród Polaków.
W 2016 roku Toyota pobiła po raz drugi z rzędu rekord sprzedaży. Polscy klienci kupili 42 913 samochody tej marki, o 16 procent więcej niż rok wcześniej. Był to piąty z kolei rok wzrostu sprzedaży na polskim rynku.
Toyota ugruntowała w minionym roku swoją pozycję niekwestionowanego lidera hybryd. Ich sprzedaż wzrosła z 3 819 samochodów w 2015 roku do 8 364 aut w 2016 roku. Wzrost wyniósł 4 544 egzemplarzy (119 procent). Obecnie już co piąta Toyota opuszczająca polski salon jest hybrydą.
Do tego wyniku przyczyniły się nowe modele hybrydowe w ofercie marki oraz stale rosnąca popularność hybrydowych wersji Aurisa i Yarisa. W ubiegłym roku zadebiutowała czwarta generacja Priusa, dzięki której wzrosła sprzedaż tego modelu. Nowy RAV4 po raz pierwszy dostępny z napędem hybrydowym znalazł 2 245 nabywców i od razu stał się najczęściej wybieraną wersją napędową tego modelu (49 procent całkowitej sprzedaży). Bestsellerem okazał się także nowy model – crossover C-HR, którego wersja miała aż 75 procent całkowitej sprzedaży modelu.
Auris Hybrid ponownie okazał się najpopularniejszym samochodem hybrydowym w Polsce, z wynikiem 3666 egzemplarzy, o 977 egzemplarzy (36 procent) wyższym niż w 2015 roku. Wersja hybrydowa jest nadal najchętniej wybieraną wersją silnikową tego modelu i stanowi 35 procent całkowitej sprzedaży (wzrost z 27 procent w roku poprzednim). Salony opuściło też 1 670 egzemplarzy Yarisa Hybrid, o 557 (50 procent) więcej niż rok wcześniej. Udział tej wersji w całkowitej sprzedaży modelu wzrósł z 11 do 14 procent.
Rok 2016 stał pod znakiem premier Toyoty. Obok nowego Priusa i C-HR oraz nowej wersji RAV4 z rozszerzoną gamą napędów zadebiutowała także odświeżona Corolla oraz 8. generacja Hiluxa i 2. generacja PROACE w wersji dostawczej Van i osobowej Verso. Hilux zyskał 459 nabywców, o 30 procent więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż Corolli wzrosła o 15 procent do 4765 egzemplarzy.
Rejestracje nowych samochodów osobowych wśród klientów indywidualnych w Polsce w 2016 roku | ||||
Marka | Liczba zarejestrowanych samochodów | Udział w rynku rejestracji na klientów indywidualnych | ||
1 | Toyota | 15 642 | 11,64% | |
2 | Opel | 15 414 | 11,47% | |
3 | Skoda | 13 861 | 10,31% | |
4 | Volkswagen | 10 926 | 8,13% | |
5 | Kia | 9 236 | 6,87% | |
6 | Renault | 8 365 | 6,22% | |
7 | Hyundai | 7 414 | 5,51% | |
8 | Dacia | 6 860 | 5,10% | |
9 | Ford | 5 852 | 4,35% | |
10 | Nissan | 5 053 | 3,76% | |
źródło: Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego |