Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN 2025

Golf GTI TCR z genami sportowca

Golf GTI TCR to najmocniejsza z oferowanych obecnie odmian Golfa GTI. Pod maską zamontowano silnik o mocy 290 KM, który rozpędza auto do prędkości 260 km/h. Volkswagen właśnie rozpoczął sprzedaż tego modelu w Polsce, za auto trzeba zapłacić 153 590 zł.

[caption id="attachment_44733" align="alignnone" width="757"]290-konny silnik sprawia, że Golf GTI TCR na drodze jest tak szybki jak niejedno Porsche 290-konny silnik sprawia, że Golf GTI TCR na drodze jest tak szybki jak niejedno Porsche[/caption]

Volkswagen Golf GTI TCR wzoruje się na wyścigowym odpowiedniku, który dwukrotnie zwyciężał w klasyfikacji generalnej międzynarodowej serii wyścigowej TCR. Wersja drogowa wyposażona jest w 2-litrowy silnik TSI o mocy 213 kW/290 KM, który współpracuje z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG. Golf GTI TCR ma imponujące osiągi - prędkość 100 km/h pojawia się na liczniku już po 5,6 sekundy, zaś maksymalna prędkość wynosi 250 km/h. Opcjonalnie można ją podnieść do 260 km/h.

[caption id="attachment_44734" align="alignnone" width="757"]Dyfuzor, lotka i podwójny wydech to elementy rozpoznawcze Golfa GTI TCR Dyfuzor, lotka i podwójny wydech to elementy rozpoznawcze Golfa GTI TCR[/caption]

Golf GTI TCR jest jeszcze bardziej ekskluzywny niż Golf GTI w wersji Performance (który dysponuje mocą 180 kW/245 KM). Samochód wyposażono standardowo w takie elementy jak system monitorowania przestrzeni przed pojazdem Front Assist, cyfrowy wyświetlacz zegarów Active info Display i w pełni LED-owe reflektory. Standardowe wyposażenie obejmuje również mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego przedniej osi, perforowane tarcze hamulcowe, system wyboru profilu jazdy, sportowe fotele z przodu ze specjalną tkaniną z mikrofibry, pasy bezpieczeństwa z czerwoną obwódką oraz sportową kierownicę. Podobnie jak w wersji wyścigowej, jej skóra jest perforowana na pozycjach godziny trzeciej i dziewiątej oraz ma znacznik na godzinie dwunastej.

[caption id="attachment_44735" align="alignnone" width="757"]19-calowe obręcze i regulowane amortyzatory stanowią wyposażenie dodatkowe Golfa GTI TC 19-calowe obręcze i regulowane amortyzatory stanowią wyposażenie dodatkowe Golfa GTI TCR[/caption]

Nowy Golf GTI TCR wyróżnia się także 18-calowymi obręczami kół Belvedere (lub alternatywnie 18-calowymi obręczami kół ze stopów metali lekkich – Milton Keynes), czarnymi obudowami lusterek zewnętrznych, poszerzonymi progami, przednim splitterem, spojlerem dachowym TCR i dyfuzorem z tyłu. Drogowa wersja wyścigówki przykuwa wzrok nawet zanim kierowca usiądzie za kierownicą. Logo TCR jest wyświetlane na ziemi po otwarciu przednich drzwi.

[caption id="attachment_44736" align="alignnone" width="757"]Czerwone akcenty w środku to wyróżnik Golfa GTI TCR Czerwone akcenty w środku to wyróżnik Golfa GTI TCR[/caption]

Dla Golfa GTI TCR oferowanych jest szereg opcji, m.in. pakiety z większymi kołami, które dodatkowo wyróżniają samochód. Właśnie pakiet zawierający, między innymi, 19-calowe obręcze kół ze stopów metali lekkich pozwala na zwiększenie prędkości maksymalnej auta do 260 km/h. Dostępne są dwa, pierwszy (dostępny w cenie 9.880 zł) obejmuje 19-calowe obręcze kół Reifnitz z oponami w rozmiarze 235/35 R 19, zwiększenie prędkości maksymalnej, sportową wersję amortyzatorów, które obniżają Golfa o 20 mm i adaptacyjne zawieszenie DCC. Drugi pakiet (13.390 zł) obejmuje 19-calowe obręcze Pretoria z oponami sportowymi przystosowanymi do wyścigów (tzw. semi-slick) w rozmiarze 235/35 R 19. Pakiet obejmuje również podniesienie prędkości maksymalnej, zawieszenie obniżone o 20 mm i układ DCC. Pakiet ten zawiera dodatkowe blokady antykradzieżowe dla kół.

[caption id="attachment_44737" align="alignnone" width="757"] Sportowa kierownica i cyfrowe zegary znajdziemy w każdym GTI TCR Sportowa kierownica i cyfrowe zegary znajdziemy w każdym GTI TCR[/caption]

Źródło, Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne