Koncept EQT Marco Polo - to zapowiedź nowego elektrycznego mikrokampera opartego na modelu EQT. Wersja seryjna ma zostać zaprezentowana w drugiej połowie 2023 roku.
Concept EQT Marco Polo bazuje na wariancie EQT z długim rozstawem osi. Wyposażenie obejmuje m.in. podnoszony dach z łóżkiem. Dzięki konstrukcji nożycowej można go łatwo podnieść przy niewielkim kącie nachylenia w stosunku do dachu pojazdu. W ten sposób w Concept EQT Marco Polo dorosła osoba ma zapewnione z tyłu wystarczająco dużo miejsca nad głową, aby stać prosto. Pojazd posiada możliwość otwarcia podnoszonego dachu dookoła za pomocą zamka błyskawicznego z tyłu – można też otworzyć w nim w ten sam sposób tylko okno. Łóżko na dachu ma powierzchnię sypialną o wymiarach 1,97 na 0,97 metra. Komfort spania na nim zapewnia m.in. punktowy, elastyczny system sprężyn talerzowych. Z tyłu pojazdu znajduje się dodatkowe rozkładane łóżko o wymiarach 2 na 1,15 metra. Bezpośrednio za fotelem kierowcy, w drugim rzędzie siedzeń mieści się moduł z wbudowaną umywalką i 16-litrową lodówką kompresorową. Bezpośrednio do niego jest przymocowana jedna z dwóch ławek. Kolejne siedzenie znajduje się po lewej stronie pojazdu we wnętrzu (od strony tylnej części kokpitu). Wbudowany system szuflad zapewnia wystarczającą ilość miejsca do przechowywania akcesoriów kempingowych. Dostępna jest również płyta indukcyjna oraz funkcjonalna wyjmowana kuchenka gazowa na naboje umieszczona w szufladzie, dzięki czemu podróżnicy mają dwie opcje gotowania. Po prawej stronie we wnętrzu pojazdu (patrząc w kierunku tylnego kokpitu) znajduje się rozkładany stolik, o wysokości regulowanej elektrycznie, który ma również wbudowane schowki.
Wszystkie meble można w dwie osoby łatwo usunąć z wnętrza w mniej niż pięć minut. Oznacza to, że elektryczny mikrokamper może być w razie potrzeby używany również jako pojazd do codziennego użytku.
Ławki i łóżka są wykończone ekologiczną skórą Artico Microcut. Fronty mebli są natomiast obłożone dla kontrastu wiśniowym drewnem Avola. Przyjemną atmosferę w przestrzeni wspólnej tworzy nastrojowe oświetlenie. Podsufitka jest ciemna, a nad górną częścią łóżka umieszczono oświetlenie LED. W pojeździe znalazło się łącznie siedem portów USB, z których jeden umieszczono w podnoszonym dachu, a dwa w części mieszkalnej mikrokampera.
Kolejna rzucająca się w oczy funkcja Concept EQT Marco Polo: panel słoneczny na podnoszonym dachu. W połączeniu z dodatkowym, wyjmowanym akumulatorem pozwala to kamperowi być samowystarczalnym energetycznie przez określony czas i oszczędzać zasięg. Dodatkowa bateria podczas użytkowania jest przechowywana w szufladzie w siedzisku, ale można ją łatwo wyjąć i naładować np. z gniazdka we własnym domu, a nawet na kempingu. Inne atrakcje to markiza przeciwsłoneczna przymocowana z boku pojazdu oraz innowacyjny system zaciemniania tylnych szyb – można to zrobić za naciśnięciem jednego przycisku. Zasłony i rolety to już przeszłość w samochodzie koncepcyjnym.
EQT ma 4498 mm długości, 1859 mm szerokości i 1819 mm wysokości. W 2023 roku pojawi się wariant z długim rozstawem osi. Podobnie jak Klasa T, nowy EQT oferuje wiele zalet, które czynią codzienne życie rodzin i osób lubiących aktywną rekreację łatwym i wygodnym. Należą do nich niski próg załadunkowy o wysokości zaledwie 561 mm, który ułatwia pakowanie ciężkich przedmiotów. Drzwi przesuwne po obu stronach pojazdu mają otwór o szerokości 614 mm i wysokości 1059 mm. Umożliwia to wygodny dostęp do tyłu, a bagaż lub sprzęt można wkładać łącznie z trzech stron. Na tylnej kanapie jest miejsce dla maksymalnie trzech fotelików dziecięcych.
EQT dostępny jest z silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 90 kW (122 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 245 Nm. Akumulator litowo-jonowy znajduje się w miejscu chronionym przed zderzeniami w podwoziu przed tylną osią i ma użyteczną pojemność 45 kWh. W pracy, w domu lub na publicznych stacjach ładowania EQT można wygodnie ładować prądem przemiennym (AC) z mocą 22 kW za pomocą wbudowanej ładowarki. Jeszcze szybciej jest na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym (DC), w zależności od SoC (State of Charge) i temperatury akumulatora wysokonapięciowego. EQT jest wyposażony w ładowarkę prądu stałego o mocy 80 kW, czas ładowania wyniesie wtedy 38 minut od 10-80 procent[7]. Gniazdo znajduje się z przodu pod gwiazdą Mercedesa, co jest praktyczne i wygodne, zwłaszcza podczas ładowania EQT w mieście na ciasnych parkingach. Do ładowarki AC i DC dołączone są standardowo wtyczka oraz kabel do ładowania CCS.
Mercedes-Benz