Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Nudzie precz - Volkswagen Touran (polska premiera)

Gdyby prowadzono plebiscyt na Najnudniejszy Samochód Roku to Volkswagen Touran miałby kilkukrotnie szanse na tę mało prestiżową statuetkę. Teraz, wraz z debiutem nowej generacji tego modelu, z pewnością nie ma już na nią szans. Znaczących zmian w Touranie znajdziemy więcej.

Swiatowa_premiera_nowego_TouranaPierwszy kompaktowy minivan Volkswagena pojawił się na rynku w 2003 roku. Po siedmiu latach przeszedł on gruntowną modernizację, dzięki której model upodobnił się wizualnie do innych nowszych modeli koncernu z Wolfsburga. Nadal jednak wiało od tego modelu nudą, tak w zakresie wyglądu nadwozia, jak i aranżacji wnętrza. Nigdy jednak nie można było mu odmówić praktyczności.

 

 

VW_Touran_2015 (1)Większy i lżejszy
Touran A.D. 2015 jest pierwszym minivanem Volkswagena zbudowanym w oparciu o platformę MQB. W samochodzie tym udało się wyraźnie obniżyć masę własną w zestawieniu z poprzednikiem (przeciętnie o 62 kg), ale jednocześnie znacząco zwiększyć wymiary. Nowy Touran jest zatem 13 cm dłuższy, 4 cm szerszy i ma 11,3 cm większy rozstaw osi. Nadwozie tego modelu stało się bardziej wyraziste za sprawą zastosowania większej ilości ostrych kątów i wyraźnej linii na boku nadwozia.
Charakterystyczne diodowe reflektory zastępują w Touranie reflektory ksenonowe. Oferta obejmuje dwa rodzaje – w wersji podstawowej światła drogowe i mijania są wyposażone w diody, poza tym reflektory można zaopatrzyć w regulację świateł drogowych (system Light Assist, który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe). W topowej wersji wyposażenia ledowe reflektory mają funkcję dynamicznego doświetlania zakrętów, zastosowano także światła do jazdy dziennej w technologii LED oraz (opcjonalnie) dynamiczną regulację świateł drogowych (Dynamic Light Assist, automatyczne światła drogowe ze zmiennym zasięgiem oświetlenia drogi).

Wzorcowa kabina VW_Touran_2015 (11)Aranżacja wnętrza w Tourania wydaje się jeszcze ciekawsza niż w Golfie. Jakość montażu i zastosowane materiały są pierwszorzędne. Wzorcowa jest również ergonomia. Producent zdecydował się na zastosowanie większej liczby jasnych tworzyw w wybranych wersjach, dzięki czemu kabina zyskała na przytulności. W każdym wariancie za to możemy cieszyć się z wyraźnie obszerniejszej kabiny niż w poprzedniku, co jest pochodną znacznie większych rozmiarów pojazdu. Podobnie jak w innych nowoczesnych samochodach Touran oferuje możliwość zintegrowania smartfonów czy tableta z systemem multimedialnym pojazdu i korzystania z naszych aplikacji czy muzyki.
Nowością jest trójstrefowa klimatyzacja z filtrem antyalergicznym, która jest standardem w wersji Highline. Ukłonem w stronę bardziej wybrednych użytkowników jest możliwość zapamiętania czterech profili kierowców. W ramach profilu zapamiętane zostaną nie tylko ustawienia fotela, ale również ustawienia lusterek, klimatyzacji oraz fala ulubionego radia.
Wszystkie trzy fotele drugiego rzędu mają możliwość montażu fotelików dziecięcych. Tylne fotele są przesuwane na długości 20 cm. Bagażnik, w zależności od położenia foteli, ma pojemność 743-843 l. Po złożeniu na płasko oparć trzech foteli drugiego rzędu powiększa się on do 1980 l. Touran jest dostępny również w wersji 7-miejscowej. Co ciekawe na bokach bagażnika możemy znaleźć lampki, które po wyjęciu pełnią funkcję latarki. Wygodę podczas codziennego korzystania z samochodu zwiększają np. elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika, funkcja Easy Open powodująca, po odpowiednim ruchu stopą, automatyczne uniesienie pokrywy bagażnika.

Bogata gama
Touran jest dostępny z jednym z trzech silników TSI: 1.2/110 KM, 1.4/150 KM oraz 1.8/180 KM. W gamie nie zabrakło również diesli TDI: 1.6/110 KM, 2.0/150 KM oraz 2.0/190 KM. Seryjnym wyposażeniem w każdej wersji jest system Start-Stop oraz system odzyskiwania energii hamowania.
Za wyjątkiem podstawowej jednostki TSI (o mocy 110 KM) wszystkie mogą współpracować z dwusprzęgłową skrzynią DSG.W wypadku najmocniejszych silników benzynowych i siesla skrzynia DSG należy do wyposażenia seryjnego
Wśród nowinek, stosowanych po raz pierwszy w Touranie, są system automatycznego hamowania po kolizji (seryjny) oraz aktywny system ochrony pasażerów Pre-Crash, automatyczny tempomat z systemem regulacji odstępu od poprzedzającego auta (ACC), system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania w mieście, system automatycznego podjeżdżania w korkach ulicznych, system Side Assist z funkcją ostrzegania o pojazdach zbliżających się z boku podczas wyjeżdżania tyłem z miejsca parkingowego, a także (zastosowany po raz pierwszy w vanie) asystent Trailer Assist, czyli system ułatwiający manewrowanie autem z przyczepą.

Cennik
Volkswagen Touran w podstawowej wersji Trendline (1.2 TSI/110 KM) kosztuje 82 390 zł, czyli aż 11 tys. zł więcej niż zbliżony wyposażeniem i osiągami Citroen C4 Picasso. W programie EasyDrive, przy 20% wpłacie własnej, zapłacimy więc za Tourana miesięczną ratę w wysokości 824 zł netto (umowa na cztery lata, z rocznym limitem przebiegu 20 tys. km). Model z silnikiem 1.4 TSI/150 KM i w wersji Comfortline to już wydatek 94 890 zł. Topowe modele w ofercie kosztują ok. 120 tys. zł.

PD / Volkswagen

Przeczytaj również
Popularne