Xavier Chardon obejmie stanowisko dyrektora generalnego marki Citroen, podlegając Jean-Philippe Imparato, dyrektorowi operacyjnemu Stellantis na region Rozszerzonej Europy. Zastąpi na stanowisku dotychczasowego szefa marki, Thierrego Koskasa.
Xavier Chardon będzie kontynuował aktywność zapoczątkowaną przez markę w ostatnich miesiącach. Mając silne międzynarodowe doświadczenie i dogłębną znajomość marki Citroen, której poświęcił prawie 20 lat swojej kariery – brzmi oficjalny komunikat.
Tyle tylko, że Chardon w Citroenie pracował do 2011. Później przechwycił go Volkswagen, zatrudniając najpierw na stanowisku dyrektora sprzedaży później marketingu. Jednak najcenniejsze doświadczenie Chardon zdobył, pracując dla VW w Chinach. Odpowiadał za projekty związane z cyfryzacją, wiceszefował spółce join-venture SAIC-Volkswagen, a później wrócił do Francji, gdzie przez trzy lata piastował stanowisko CEO całej grupy VW. I właśnie z tych doświadczeń chce skorzystać teraz Citroen.
Misją Xaviera Chardona w Citroenie będzie dalszy rozwój marki na podstawie ostatnie sukcesy oraz przyspieszenie jej transformacji w szybko zmieniającym się krajobrazie motoryzacyjnym – czytamy w komunikacie.
Chciałbym podziękować Thierry'emu Koskasowi za kierowanie marką Citroen przez ostatnie dwa lata oraz za odnowienie jej oferty, wraz z ostatnio zaprezentowanym nowym modelem C5 Aircross.
Bardzo cieszymy się, że możemy powitać Xaviera Chardona na czele marki Citroen. Jego bogata i zróżnicowana kariera, jego wiedza w sektorze motoryzacyjnym i znajomość marki będą cennymi atutami w prowadzeniu Citroena ku nowym wyzwaniom i wzmacnianiu jego unikalnej pozycji na rynku – powiedział Jean-Philippe Imparato.
Kolejne nominacje w Stellantis to efekt zmian po zwolnieniu Carlosa Tavaresa.