Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Prawie 100 tysięcy używek w lipcu

Jak podaje SAMAR, W lipcu zarejestrowanych zostało 95 178 używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony pochodzących z importu. Polacy wciąż najbardziej kochaja sporowadzać Volkswageny.

To najwyższy rezultat w tym roku, o 6,5% większy niż rok wcześniej. Od początku roku do Polski sprowadzonych zostało 597 371 używanych samochodów, co oznacza wzrost w porównaniu do ubiegłego roku o 1,7%. Tegoroczny wynik uzyskany w lipcu nie jest dla nikogo zaskoczeniem. Pierwszy miesiąc wakacji od wielu lat jest okresem "żniw" dla importerów. W tym roku lipiec miał aż 23 dni robocze, w przeliczeniu na 1 dzień średnia liczba rejestracji wyniosła 4 138 sztuk. Systematycznie rosnące wyniki importu notowane były już w marcu, kwietniu i maju, odpowiednio: 4 257, 4 469 i 4 218 sztuk. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku - podobnie jak w poprzednim - import znowu przekroczy barierę 1 miliona sztuk. Średni wiek importowanych aut wynosi na koniec lipca 11 lat i 8 miesięcy i wciąż jest niższy od średniej w bazie parku na koniec grudnia 2018 roku, która w przypadku samochodów osobowych wynosi 14 lat i 10 miesięcy, a samochodów dostawczych 14 lat i 3 miesiące. Warto zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku aut zasilanych benzyną średni wiek wynosi 12 lat i 9 miesięcy, a w przypadku silników wysokoprężnych - 10 lat i 6 miesięcy. Udział tych ostatnich zaczął rosnąć w ostatnich latach. W przypadku samochodów typowo osobowych* (bez minibusów), w lipcu udział diesla wyniósł 45,1%. To największy wskaźnik od grudnia 2015 roku. Dominującym źródłem samochodów z napędem diesla są Niemcy, Francja i Belgia. Z tych trzech krajów przyjeżdża do nas blisko 79% używanych aut.

Jeżeli chodzi o modele, wygrywa Audi A4

W lipcu 2018 roku po raz pierwszy otrzymaliśmy dane z CEPiK-u, obejmujące informację o kraju pochodzenia importowanych aut. Po raz pierwszy możemy zatem porównać takie dane na przestrzeni roku.

TOP10 krajów, które stanowiły najważniejsze źródło importu w lipcu 2019 wraz ze zmianą procentową w odniesieniu do lipca roku ubiegłego:
1. Niemcy - 54 304 szt., +5,2%,
2. Francja - 9 356 szt., +9,3%,
3. Belgia - 7 100 szt., +7,8%,
4. Holandia - 3 786 szt., -4,8%,
5. Włochy – 3 762 szt., +6,9%,
6. Stany Zjednoczone - 3 377 szt., +27,2%,
7. Szwajcaria - 2 598 szt., -7,1%,
8. Austria - 2 425 szt., +17,5%,
9. Dania - 2 370 szt., +0,5%,
10. Szwecja - 2 157 szt., +16,4%.
 
TOP10 najczęściej importowanych marek w 2019 roku:
1. Volkswagen – 69 790 szt.,
2. Opel – 61 234 szt.,
3. Ford – 51 410 szt.,
4. Audi – 49 838 szt.,
5. Renault – 39 504 szt.,
6. BMW – 34 906 szt.,
7. Peugeot – 30 572 szt.,
8. Citroen – 29 249 szt.,
9. Mercedes – 25 641 szt.,
10. Toyota – 22 095 szt.
 
TOP10 najczęściej importowanych modeli w 2019 roku:
1. Audi A4 – 20 659 szt.,
2. Volkswagen Golf – 18 356 szt.,
3. Opel Astra – 16 800 szt.,
4. BMW 3 – 13 754 szt.,
5. Volkswagen Passat – 12 555 szt.,
6. Audi A3 – 11 115 szt.,
7. Ford Focus – 10 290 szt.,
8. Opel Corsa – 9 854 szt.,
9. Audi A6 – 9 808 szt.,
10. BMW 5 – 8 874 szt.
Przeczytaj również
Popularne