Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Ford E-Transit Courier z polskimi cenami

To najmniejszy elektryczny samochód dostawczy Forda. Maluch jest zwinny, wygodny, ale pakowny. Potrafi przewieźć ładunek większy o 25 proc. To nawet dwie europalety.

Ford wprowadza na polski rynek kolejnego elektrycznego dostawczaka. Tym razem to E-Transit Courier – najmniejszy, ale bardziej pakowny i w pełni elektryczny samochód dostawczy. Auto trafia na polski rynek w dwóch wersjach wyposażenia: Trend i Limited, zróżnicowanych pod względem funkcjonalności i stylistyki. Pierwsza kosztuje 99 900 zł, druga 119 750 złotych.

Standardowe wyposażenie wersji Trend obejmuje m.in. system SYNC 4 z 12-calowym ekranem dotykowym, 12” cyfrowe wskaźniki i zegary, spłaszczoną kierownicę, tylne światła LED, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, 16-calowe obręcze kół, kamerę cofania czy czujniki parkowania z przodu i tyłu. Jest też zaawansowany pakiet systemów wspierających kierowcę, obejmujący m.in. system zapobiegający kolizjom Pre Collision Assist. Standardem dla elektrycznego Transita Couriera jest też przednia krata wlotu powietrza w stylistyce Chrome Diamond z listwą świetlną.

Najwyższa wersja wyposażenia Limited wyróżnia się 17-calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, podgrzewaną przednią szybą, podgrzewaną kierownicą czy podgrzewanymi przednimi fotelami. Jest też klimatyzacją z automatyczną regulacją temperatury EATC, materiałowa tapicerka w jasnej tonacji czy bezprzewodowa ładowarka do smartfonów. Cena tej wersji startuje od 119 750 złotych.

Długa lista wyposażenia

Obie wersje oferują możliwość personalizacji dzięki pakietom dodatkowym, zawierającym choćby dodatkowe systemy wspierające kierowcę: system zapobiegania kolizjom z asystentem skrętu w lewo (kamera+radar), adaptacyjny tempomat, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach czy system automatycznego hamowania podczas cofania.

Sercem Forda E-Transita Couriera jest w pełni elektryczny układ napędowy o mocy 136 KM, który zapewnia dynamiczną jazdę i zerową emisję spalin. Silnik ten, zaprojektowany z myślą o efektywności, pozwala na płynne przyspieszenie i komfortowe prowadzenie, szczególnie w miejskich warunkach. Maksymalny moment obrotowy 290 Nm dostępny od razu po ruszeniu sprawia, że van jest niezwykle wydajny nawet z ładunkiem.

Zasięg samochodu wynosi do 293 km według procedury WLTP, a średnie zużycie energii to 17,1 kWh/100 km. To więcej niż wystarczający wynik do realizacji zadań logistycznych w ciągu dnia, zwłaszcza w dostawach „ostatniej mili”. Przekonalismy się o tym podczas pierwszych jazd.

Ładowanie prądem zmiennym (11 kW) zajmuje nieco ponad 5 godzin, natomiast szybkie ładowarki o mocy do 100 kW umożliwiają naładowanie od 10% do 80% nawet w 23 minuty.

Więcej przestrzeni

E-Transit Courier ma zwiększoną o 25% w porównaniu do poprzednika przestrzenią ładunkową. To aż 2,9 m³, co pozwala na przewiezienie dwóch europalet, a dzięki nowej funkcji grodzi przelotowej nawet przedmiotów o długości do 2,6 m. Maksymalna ładowność wynosi 701 kg, a dopuszczalna masa przyczepy to 750 kg. Jest też dodatkowy schowek pod przednią maską, idealny dla przechowywania kabli.

Auto produkowane jest w fabryce Forda w Krajowej w Rumunii.

Przeczytaj również
Popularne