Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
FED 2025

Akademia Liderów

Początek roku to czas ustalania planów i podsumowań. Zawsze dobrze jest znaleźć obszar w którym można z dumą powiedzieć – byliśmy liderami. Nie zawsze wiąże się to ze słupkami sprzedaży. Postanowiliśmy zapytać, co znaczy być liderem i jakie korzyści oznacza to dla tych, o których liderzy walczą – dla klientów.

Proszę zdefiniować słowo lider. Co oznacza bycie liderem, czy to liczby i słupki wykresów, czy rankingi i wolumeny mają znaczenie dla klientów?

 

Alexander Baraka
Dyrektor Generalny BMW Group Polska
Bycie liderem w branży motoryzacyjnej to nie tylko umiejętność dostosowywania się do dynamicznie zmieniających się warunków rynkowych, ale przede wszystkim sztuka ich wyprzedzania i kształtowania nowych trendów. W BMW Group wierzymy, że przyszłość należy do tych, którzy z odwagą wyznaczają nowe kierunki. Z tego względu nasza strategia opiera się na trzech filarach: innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie mobilności, redefinicji relacji z klientem oraz odpowiedzialności za środowisko.

Obserwujemy dynamiczne zmiany w sektorze motoryzacyjnym, a BMW Group odgrywa kluczową rolę w tych transformacjach. Klienci marek premium oczekują nie tylko najwyższej jakości produktów i usług, ale także cyfrowych rozwiązań, które stanowią punkt odniesienia dla całej branży i dostarczają unikalnej wartości. Doskonałym przykładem jest debiutująca w tym roku, nowa generacja systemu BMW iDrive – intuicyjna, inteligentna i w pełni zintegrowana z cyfrowym ekosystemem kierowcy. Umożliwia płynną interakcję za pomocą dotyku, sterowania głosowego wspieranego przez sztuczną inteligencję oraz haptycznych sygnałów zwrotnych na kierownicy. Dodatkowo, panoramiczny wyświetlacz rozciągający się na całą szerokość przedniej szyby dostarcza wszystkich niezbędnych informacji, zgodnie z zasadą: oczy na drogę, ręce na kierownicy.

BMW Group dostosowuje się do zróżnicowanych oczekiwań klientów na całym świecie. Wierzymy w „otwartość technologiczną”, dlatego równolegle rozwijamy różne technologie napędowe – od wydajnych silników spalinowych i hybryd plug-in po w pełni elektryczne, pozostawiając naszym klientom wybór najlepszego dla nich rozwiązania. W ubiegłym roku wprowadziliśmy na rynek BMW i5 Touring – pierwszy model elektryczny klasy premium w tym segmencie, oraz hybrydowe BMW M5, które redefiniuje sportowe osiągi w erze elektromobilności. Doświadczenie marki premium to połączenie innowacji, luksusu i spersonalizowanego podejścia do klienta, wykraczającego poza sam samochód. Już dziś wybrane salony BMW wyposażone są w technologie wirtualnej rzeczywistości oraz interaktywne konfiguratory, sprawiając, że proces zakupu jest równie zaawansowany jak nasze samochody.

Jako liderzy segmentu premium z natury jesteśmy innowatorami. Zrównoważony rozwój stanowi kluczowy element strategii korporacyjnej BMW Group. Dekarbonizacja, gospodarka cyrkularna, aspekty społeczne oraz poszanowanie środowiska i praw  człowieka w łańcuchu dostaw to strategiczne obszary naszego działania, mające na celu redukcję emisji oraz odpowiedzialne wykorzystanie surowców.



Daniel Wolszczak
Country Manager IVECO Poland, Ukraine & Baltics

Sukces w branży automotive to efekt pracy całego zespołu. Zwycięskie zespoły potrzebują liderów – osób, które potrafią wydobyć z nich maksimum zaangażowania i motywacji, niezależnie od okoliczności. Skuteczny lider nie tylko utrzymuje wysoki poziom motywacji, ale także dba o transparentną komunikację i wspiera swoich współpracowników w realizacji celów. Dla mnie kluczowym miernikiem sukcesu jest poziom satysfakcji klientów – zarówno w obszarze sprzedaży, jak i obsługi posprzedażnej. To wskaźnik niezależny od warunków rynkowych, a jego systematyczna poprawa przekłada się na lojalność klientów i ułatwia organizacji osiąganie strategicznych celów.

Lider to także osoba, która rozwija swój zespół, podnosi kompetencje pracowników i dba o ich zgodność z aktualnymi trendami. W praktyce oznacza to nieustanne doskonalenie procesów, komunikacji i jakości usług, zawsze w zgodzie z wartościami oraz misją firmy.



Witold Skolasiński
Fleet Sales & Used Cars Department Fleet Sales Manager Hyundai Motor Poland
Bycie liderem to przede wszystkim umiejętność budowania porozumienia, nawet w najbardziej wymagających sytuacjach. To sztuka dostrzegania różnych perspektyw, rozumienia racji wszystkich stron i dążenia do wspólnego punktu, który prowadzi do realnego sukcesu. Prawdziwy lider nie myśli schematycznie – łączy kreatywność z konkretnym, pragmatycznym podejściem. W świecie pełnym skomplikowanych rozwiązań i nadmiaru szczegółów potrafi dostrzec to, co istotne. Prostota nie oznacza rezygnacji z jakości – wręcz przeciwnie, często to właśnie prostsze rozwiązania okazują się skuteczniejsze, bardziej efektywne i korzystniejsze dla wszystkich.

Lider to nie tylko wyniki, ale także osobowość, charyzma i umiejętność inspirowania innych. To ktoś, kto kieruje się logiką i potrafi bronić swoich argumentów w sposób rzeczowy i przekonujący. Właśnie taka mentalność zwycięzcy pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i budować trwałe, wartościowe relacje – zarówno w biznesie, jak i poza nim.



Mariusz Steć
Chief Operations Officer (COO), BMW Financial Services Polska
Strategia bycia liderem w BMW Financial Services oparta jest na dążeniu do wysokiej satysfakcji naszych klientów. Oznacza to, że już od momentu projektowania naszych usług, poprzez bieżącą współpracę – zarówno z klientami, jak i z siecią dilerską – poziom zadowolenia jest przez nas stawiany na pierwszym miejscu.

Koncentrujemy się przy tym nie tylko na dostarczaniu naszym klientom rozwiązań finansowania samochodów, ale przede wszystkim kompleksowej usługi, która precyzyjnie odpowiada na ich bieżące potrzeby. Dzięki temu niejednokrotnie cały proces – od decyzji kredytowej, przez rejestrację samochodu, aż do momentu wyjechania nim z salonu, jest możliwy do przeprowadzenia w ciągu zaledwie jednego dnia. Taka bliska współpraca z dilerami pozwala nam też maksymalizować korzyści dla klienta, zarówno na etapie zakupu auta, jego obsługi, jak i późniejszej odsprzedaży. Pod względem jakości tych procesów jesteśmy często wskazywani jako benchmark w naszej branży.

Potwierdzają to także badania satysfakcji klientów, które dają nam wynik aż 4,2 w pięciostopniowej skali oraz bardzo dobry wskaźnik NPS (Net Promoter Score), którego stabilne wyniki, sięgające nawet 80, pokazują jak wysoka jest lojalność naszych klientów. Patrząc przez pryzmat konkretnych procesów na podkreślenie z pewnością zasługuje szybkość oraz wysoki poziom komunikacji. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby klient mógł się z nami zawsze sprawnie skontaktować za pośrednictwem różnych kanałów, otrzymując od nas rozwiązania odzwierciedlające jego zapotrzebowanie.

W tym kontekście warto zaznaczyć, że aż 85% spraw naszych klientów jest pomyślnie rozwiązywanych już w trakcie pierwszego kontaktu, a 80% telefonów jest odbieranych w czasie poniżej 20 sekund. Dodatkowo udostępniamy naszym klientom także narzędzia typu „self-service”, które dają im możliwość szybkiego załatwienia większości bieżących spraw samodzielnie np. za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Przy tym wszystkim nie zapominamy równocześnie o tym, że w relacjach z klientami niezwykle istotny jest czynnik ludzki. Właśnie dlatego tak dbamy o to, żeby klient zawsze mógł się sprawnie skontaktować z naszym zespołem, złożonym z ludzi z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Niezwykle istotny jest też fakt, że jako część Grupy BMW, stosujemy transparentne zasady współpracy, bez niespodzianek, małych druczków czy ukrytych kosztów. To właśnie cały zbiór takich jakościowych elementów decyduje o tym, że działając w segmencie premium, dostarczamy obsługę, która jest również na poziomie premium.

Maciej Zwiewka
dyrektor Departamentu Sprzedaży Flotowej w Volkswagen Financial Services Polska)
Słowo „lider” niesie ze sobą ciężar odpowiedzialności i wysokie oczekiwania. W branży finansowania aut osobowych oznacza ono nie tylko dominującą pozycję rynkową mierzoną wolumenami czy rankingami, ale przede wszystkim zdolność do wyznaczania kierunków, które zmieniają i rozwijają rynek. Lider to organizacja, która potrafi przewidywać trendy, oferować innowacyjne rozwiązania oraz dostarczać wartość dodaną swoim klientom – od zaawansowanego doradztwa po kompleksowe wsparcie operacyjne. Mówiąc o pozycji lidera rynku powołujemy się wprost na twarde dane SAMAR / CEPiK, zgodnie z którymi udział rynkowy VW FS w finansowaniu samochodów osobowych w 2024 wyniósł 20,5%.

Czy finansowanie jest kluczowym aspektem TCO? Zdecydowanie. Koszty finansowania, obok kosztów paliwa, serwisowania czy ubezpieczenia, są jednym z filarów zarządzania całkowitymi kosztami użytkowania floty. Dlatego liderzy w tej dziedzinie nie ograniczają się wyłącznie do oferowania atrakcyjnych stawek. Ich zadaniem jest wspieranie klientów w optymalizacji TCO poprzez elastyczne rozwiązania finansowe, które odpowiadają na konkretne potrzeby flotowe – od najmu średnioterminowego po FSL.

Rankingi i wolumeny są bez wątpienia miarodajnym wskaźnikiem pozycji na rynku, jednak ich znaczenie różni się w zależności od perspektywy. Dla przedstawicieli firm/fleet managerów priorytetem są jakość obsługi, transparentność procesów oraz dostępność nowoczesnych rozwiązań, które realnie wspierają ich działalność. Natomiast dla klientów czy partnerów – wyniki te odzwierciedlają skuteczność strategii oraz budują wiarygodność w oczach branży.

Bycie liderem w finansowaniu to więc nie tylko wyścig o liczby, ale przede wszystkim umiejętność budowania długofalowych relacji i oferty, która spełnia zarówno bieżące, jak i przyszłe oczekiwania klientów.



Piotr Wróbel
Chief Commercial Officer (CCO), Alphabet Polska
Naszą największą przewagą konkurencyjną jest niewątpliwie jakość obsługi klienta – aspekt, który od lat stawiamy na pierwszym miejscu i który znajduje swoje odzwierciedlenie w całym naszym podejściu biznesowym. Koncentrujemy się na dostarczaniu naszym klientom usług na poziomie premium, co w kontekście sieci dilerskiej oznacza m.in. że wszystkie naprawy, zarówno te mechaniczne, jak i blacharsko-lakiernicze, są dokonywane wyłącznie w Autoryzowanych Stacjach Obsługi, z którymi współpracujemy. Jest to jeden z elementów, który nie tylko wyróżnia nas na tle konkurencji, ale także jest niezwykle pożądany i doceniany przez klientów oczekujących obsługi swoich służbowych pojazdów na najwyższym poziomie.

Na podkreślenie z pewnością zasługuje również nasze podejście do transparentności zasad współpracy oraz wysoka elastyczność w dopasowywaniu naszych rozwiązań do konkretnych potrzeb danej floty. Szczególny nacisk kładziemy na to, aby nasi klienci otrzymywali od nas usługi szyte na miarę, które jednocześnie nie wiążą się z żadnymi haczykami czy ukrytymi kosztami, które mogłyby ich zaskoczyć. Jednocześnie jesteśmy też świadomi kluczowej roli, jaką w codziennej współpracy odgrywa możliwość szybkiego i bezpośredniego kontaktu z doświadczonym i kompetentnym zespołem ekspertów. Nasi klienci bardzo sobie cenią relacyjny aspekt posiadania dedykowanego opiekuna, który od podszewki zna ich flotę oraz jej potrzeby.

Takie podejście przekłada się na wysoki poziom satysfakcji naszych klientów, który jest przez nas na bieżąco monitorowany m.in. za pośrednictwem badania NPS (Net Promoter Score), będącego najprostszym i najszybszym sposobem oceny lojalności klientów. Nie ograniczamy się przy tym tylko do ogólnych wskaźników – zamiast tego monitorujemy poziom zadowolenia z naszych usług aż w sześciu punktach styku obejmujących m.in. dostawę pojazdu, jego obsługę, serwis i naprawy czy wymianę opon.
Jednocześnie intensywnie rozwijamy także nasze rozwiązania cyfrowe, umożliwiające klientom szybkie, bieżące administrowanie swoją flotą. Za pośrednictwem jednego logowania do 360 Fleet Portal, mają oni dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi, danych i raportów flotowych, które od zeszłego roku są dodatkowo wspierane przez naszego Asystenta AI.

Dzięki takiemu podejściu możemy pochwalić się nie tylko bardzo dobrymi wskaźnikami satysfakcji – zarówno w grupie kierowców, jak i fleet managerów – ale przede wszystkim lojalnym gronem klientów, którzy doceniając oferowaną przez nas jakość, współpracują z nami niejednokrotnie od kilkunastu, a nawet dwudziestu kilku lat.

Tomasz Mucha
Head of corporate and product communication, MBPL Cars | MBCEE
Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.
Z uwagi na rozwój gospodarczy marki premium zyskują w Polsce na popularności. Ta tendencja trwa od kilku lat. Innymi słowy, Polacy cenią dobra luksusowe i są świadomymi klientami – zarówno z uwagi na status, jak i kwestie jakości produktu, obsługi oraz, w przypadku samochodów, późniejszej odsprzedaży. Mercedes-Benz konsekwentnie realizuje strategię wzmacniania swojego DNA w obszarze luksusowych submarek. Chcemy budować najbardziej pożądane samochody świata, to nasza misja, a nasze wyniki w Polsce pokazują słuszność tego kierunku. Dla przykładu: samochody z grupy Top-End, czyli AMG, Mercedes-Maybach, Klasa S, EQS i GLS oraz Klasa G, miały 16-procentowy udział w naszej zeszłorocznej sprzedaży, a popularność maszyn AMG wzrosła rok do roku o imponujące 19%. Dalej dostrzegamy duży potencjał w ekskluzywnych modelach i w przyszłości zamierzamy rozwijać produkty kolekcjonerskie oraz krótkie serie, dodatkowo wzmacniając fascynację naszą marką. To, w połączeniu z rekordowymi cenami naszych klasycznych aut, skutecznie przyczynia się do budowania TCO. W 2022 r. Mercedes 300 SLR został najcenniejszym sprzedanym samochodem świata, osiągając zawrotną cenę 135 mln euro, a na początku lutego 2025 r. dołączył do niego bolid W 196 R z lat 50., ze wspaniałą wyścigową historią, wylicytowany za ponad 51 mln euro. Mercedes-Benz słynie z długofalowej jakości i niezmiennie tę jakość pielęgnuje w nowych modelach, zarówno w obszarze produktu, jak i obsługi.

Trójramienna gwiazda jest nieprzerwanie symbolem innowacji, postępu i najwyższych standardów – komfortu, bezpieczeństwa, osiągów czy efektywności. Chcemy dalej odgrywać tę odpowiedzialną rolę, torując drogę do rozwoju całej branży, a przede wszystkim  zapewniać naszym klientom  satysfakcję – by Mercedes, tak jak przez całe dekady, był ucieleśnieniem czegoś naprawdę specjalnego, klasą samą dla siebie.

 


Marcin Buczek
Sales Manager SAIC Motor Poland
Bycie liderem w motoryzacji to nie tylko kwestia wyników, ale sposób myślenia, który napędza sukces. Prawdziwi liderzy potrafią przewidywać trendy, są elastyczni i nieustannie dążą do doskonałości. Polski rynek motoryzacyjny jest niezwykle konkurencyjny, ale nie jest to dla nas przeszkoda, lecz motywujące wyzwanie. Wchodząc na ten rynek, postawiliśmy sobie jasny cel: nie tylko dołączyć do czołówki, ale przede wszystkim zaoferować klientom nową jakość, niezawodność i świeże spojrzenie na motoryzację.

Już w pierwszym roku działalności znaleźliśmy się w TOP20 w kategorii aut osobowych wśród klientów indywidualnych. Osiągnęliśmy to między innymi dzięki przemyślanej strategii, odpowiadającej na realne potrzeby konsumentów. Każdy kolejny krok to konsekwentne budowanie silnej marki: od zróżnicowanego portfolio produktowego, przez rozwój sieci sprzedaży, po obecność na kluczowych wydarzeniach sportowych.

Wiemy, że na ugruntowaną pozycję w świadomości klientów pracuje się latami, dlatego nie idziemy na skróty. Jednak kluczową rolę zawsze odgrywa zespół doświadczonych osób, które doskonale znają rynek, są profesjonalistami w swoich dziedzinach i mają wspólny cel. Taki jest właśnie zespół MG, który z miesiąca na miesiąc rośnie w siłę. Bez naszego zespołu nie osiągnęlibyśmy tak dużego sukcesu w pierwszym roku marki MG w Polsce.

Nie bez powodu mówi się, że najlepszą reklamą marki są jej zadowoleni klienci. Dążymy do tego, by każde auto MG było synonimem doskonałej relacji jakości do ceny, radości z jazdy i niezawodnego serwisu. Wierzymy, że każdy nowy właściciel naszego samochodu staje się przyszłym ambasadorem marki. To właśnie ta długofalowa wizja pozwala nam konkurować z największymi graczami na rynku.

Współpraca z liderem daje klientom dostęp do przełomowych rozwiązań i strategii, które realnie kształtują rynek. Marka MG udowadnia, że nawet w silnie konkurencyjnym otoczeniu można osiągnąć sukces, kierując się wizją, konsekwencją i odważnymi decyzjami.

Naszym celem jest miejsce w ścisłej czołówce najpopularniejszych marek samochodowych w Polsce. Tempo naszego rozwoju to gwarancja, że klienci i partnerzy biznesowi współpracują z marką, która nie tylko podąża za trendami – ale je wyznacza. – komentuje Marcin Buczek, Sales Manager SAIC Motor Poland.



Łukasz Zadworny
dyrektor marki Audi
Bycie liderem to równolegle sukces, jak i zobowiązanie. Przewodzimy segmentowi premium jako marka, która dostarcza w Polsce największą liczbę nowych samochodów rocznie. Chcemy jednak, by były to świetnie wyposażone modele Audi, z szeregiem innowacji technologicznych z których wprowadzania jesteśmy znani. Od lat oferujemy topowe rozwiązania w zakresie finansowe dla naszych modeli, w tym Audi Perfect Lease – to jeden z produktów stanowiących o sile naszej oferty. Przede wszystkim jesteśmy zmobilizowanym zespołem z odpowiednią mentalnością: nie zadowalamy się drobnymi sukcesami, dzięki czemu w ostatnich latach Audi przeskalowało swój biznes w Polsce.

Chcemy być także liderami w kontekście samochodów elektrycznych. Jestem przekonany, że w najbliższych latach będzie to możliwe dzięki rozwojowi portfolio naszych modeli i świetnie opracowanej ofercie.



Renata Drużyńska
Kierownik Wydziału Sprzedaży Flotowej Toyota Financial Services
W dzisiejszej branży motoryzacyjnej pojęcie ‘lidera’ wykracza daleko poza suche statystyki sprzedaży czy osiągane słupki w Excelu. Oznacza przede wszystkim kompleksowe podejście do potrzeb klienta i dbałość o jakość doświadczenia na każdym etapie użytkowania pojazdu. Jednym z kluczowych elementów tak rozumianego przywództwa jest precyzyjne zarządzanie TCO (Total Cost of Ownership), czyli całościowymi kosztami posiadania auta. Dzięki temu Klient nie tylko wie, ile faktycznie zapłaci za swój samochód, ale także co obejmuje ta kwota – od ubezpieczenia, przez eksploatację (przeglądy, koszt paliwa), aż po kwestie związane z finansowaniem, czy możliwością elastycznego zakończenia umowy.

Zarówno w Toyota Leasing, jak i Toyota Bank uważamy, że przepis na sukces w tak wymagającym środowisku, jakim jest rynek dealerski, polega na zbudowaniu zaufania na bazie transparentnej i innowacyjnej oferty. Dlatego też stawiamy na rozwiązania, które wychodzą naprzeciw oczekiwaniom użytkowników zarówno w zakresie elastyczności finansowania, jak i prostego zarządzania kosztami eksploatacji samochodu. Doskonałym przykładem takich rozwiązań jest nasza oferta finansowania z gamy KINTO, nagrodzone w plebiscycie Fleet Derby 2024. Wynajem długoterminowy i zarządzanie flotą w ramach KINTO, to program dla średnich i dużych firm oraz korporacji poszukujących kompleksowej oferty z atrakcyjnym finansowaniem i oczekujących najwyższego standardu obsługi. Ponadto, klienci mogą w prosty sposób zarządzać swoimi flotami z poziomu naszego Portalu Klienta. Staramy się też słuchać głosu klientów i odpowiadać na ich potrzeby, by stale doskonalić procesy i wprowadzać usprawnienia w produktach finansowych, takich jak leasing z gwarantowaną wartością odkupu (gdzie wartość jest znana już na początku kontraktu), czy też atrakcyjne kredyty samochodowe.

W przypadku flot firmowych szczególną rolę odgrywają usługi finansowe pozwalające zoptymalizować TCO na każdym etapie użytkowania pojazdów. Toyota Financial Services oferuje szeroką gamę rozwiązań dla przedsiębiorstw, które chcą elastycznie zarządzać flotą, między innymi poprzez pakiety serwisowe, czy kompleksowe programy ubezpieczeń. Zapewniamy również wsparcie w zakresie monitorowania i raportowania kosztów paliwa (współpracując z liderem branży paliwowej na rynku) oraz eksploatacji w Autoryzowanych Stacjach Dealerskich przy współudziale naszego Centrum Technicznego (które weryfikuje procesy przeglądów czy napraw). Finalnie, ułatwia to firmom skuteczne planowanie budżetu przy zachowaniu jednocześnie pełnej przejrzystości procesów. Dzięki takim udogodnieniom przedsiębiorcy zyskują przewidywalność, a tym samym stabilność finansową i pewność, że inwestycja w firmowe samochody będzie efektywna.

Bycie liderem to przede wszystkim odpowiedzialność – oznacza ciągłe analizowanie trendów rynkowych, przewidywanie potrzeb odbiorców i dostarczanie rozwiązań, które pomogą im racjonalnie zaplanować wydatki na samochód. W naszym rozumieniu „liderowanie” jest więc równoznaczne z troską o najwyższą jakość usług oraz z rozwojem relacji opartych na partnerstwie i transparentnych zasadach. Dzięki temu firmy współpracujące z Toyota Financial Services, mogą jeszcze skuteczniej dbać o komfort i satysfakcję swoich klientów i pracowników, jednocześnie umacniając swoją pozycję na dynamicznie zmieniającym się rynku motoryzacyjnym oraz wyznaczając nowe trendy.



Tomasz Mróz
Dyrektor Wykonawczy Renault & Dacia w Polsce
Bycie liderem oznacza zdobycie i ugruntowywanie pozycji na wielu płaszczyznach. Od lat Grupa Renault wyznacza trendy w obszarze aut dostawczych. Renault utrzymuje pozycję lidera w Polsce już piąty rok z rzędu, a Master pozostaje numerem 1 w swoim segmencie siódmy rok z rzędu. Od 16 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych, aut szytych na miarę, pod konkretne potrzeby klienta. Lider musi zapewniać najwyższą jakość obsługi klienta. Kompleksowa obsługa klientów firmowych, dla których samochód to podstawowe narzędzie pracy, odbywa się w 23 wyspecjalizowanych zakładach Pro+ na terenie Polski. Najwyższą jakość obsługi potwierdzają pierwsze miejsca uzyskanie przez marki Renault i Dacia w Wielkim Teście Salonów w latach 2024, 2023 i 2022.

Lider wprowadza innowacyjne rozwiązania jako pierwszy na rynku. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów uruchomiliśmy w Polsce nową usługę wynajmu samochodów zastępczych – Mobilize Share, opartą o aplikację mobilną oraz pierwsze w Europie renew Factory. To zakład dedykowany renowacji samochodów używanych Renault i Dacia oraz innych marek, utworzony w celu dostarczania klientom wysokiej jakości, w pełni odnowionych pojazdów oraz promowania gospodarki o obiegu zamkniętym.



Dariusz Wołoszka
wiceprezes zarządu Info-Ekspert
Pozycja na rynku którą osiągnęliśmy to efekt ciężkiej pracy przez ostatnie 32 lata. To również duża odpowiedzialność, która motywuje nas do dalszego działania i rozwoju. Klienci doceniają trafność naszych prognoz i precyzję wyznaczanych wartości, które odzwierciedlają aktualną sytuacje na rynku. Naszym niewątpliwym atutem jest duża elastyczność w relacjach z klientami i błyskawiczna reakcja na ich zmieniające się potrzeby. Wysoko wykwalifikowany, zespół doświadczonych specjalistów ułatwiają nam pozyskiwanie nowych klientów, ale również pielęgnowanie istniejących już od lat relacji.

RV kluczowym aspektem TCO?
Zdecydowanie utrata wartości to główny element kosztów związanych z posiadaniem lub użytkowaniem pojazdu. Niezależnie czy posiadamy własną flotę, czy użytkujemy pojazdy w leasingu lub wynajmie, różnica między wartością pojazdu w momencie jego pozyskania, a jego wartością rezydualną stanowi największą wartość „tortu” jakim są całkowite koszty posiadania. Proporcje to oczywiście wypadkowa wielu zmiennych, ale fakt dominującej roli RV jest niepodważalny.

Znaczenie rankingów i wolumenów?
Wolumeny i rankingi oczywiście mają znaczenie zarówno dla klientów instytucjonalnych jak i fizycznych, jednak wartość pojazdu w momencie odsprzedaży zasadniczo kształtowana jest przez dwie grupy zmiennych: mierzalną i „miękką”. Drugi niemierzalny aspekt kształtowany przez trendy i to co nazywamy „postrzeganiem marki i modelu” to m.in znajomość lokalnego rynku. Każdy krajowy rynek ma swoją specyfikę wynikającą ze względów geograficznych, historycznych i aktualnej sytuacji.

Czy Wasza branża jest mierzalna i czy jest istotna z punktu widzenia fleet managerów?
Prognozowanie przyszłości niezależnie od obszaru, jest działalnością o podwyższonej niepewności. Oczywiście mamy wewnętrzny system walidacji naszych prognoz, a nasza obecna pozycja na rynku, nieskromnie możemy stwierdzić, potwierdza trafność jego założeń. To truizm, ale każda flota jest inna. Droga pozyskania i finansowania pojazdów, specyfika eksploatacji, wielkość floty oraz zgromadzone retrospektywne dane własne, pozwalają na budowanie przez fleet managerów, wewnętrznych metod szacowania wartości pojazdów w przyszłości, w firmach. Zdecydowana większość widzi jednak biznesowe uzasadnienie korzystania z usług firm takich jak INFO-EKSPERT. Firmy, która od ponad trzech dekad obserwuje rynek i co z dumą podkreślamy „obserwujemy wszystko, analizujemy szeroko, ale koncentrujemy i wypowiadamy się na temat naszego rynku”. Obserwujemy rynek automotive w Polsce od początku jego wolnorynkowej odsłony i mamy tę niepowtarzalną zaletę, że nieprzerwanie analizujemy jego ewolucję i reakcje na zmieniające się otoczenie.


Robert Antczak
dyrektor generalny Arval Service Lease Polska
Bycie liderem w tak wymagającej branży jak CFM (Car Fleet Management) to efekt konsekwentnie realizowanej strategii, w której kluczowe znaczenie mają innowacyjność, efektywność kosztowa oraz elastyczność w dopasowaniu do potrzeb klientów. Rynek flotowy podlega dynamicznym zmianom – rosnące koszty eksploatacji, transformacja w kierunku elektromobilności, nowe regulacje prawne, przesunięcie w stronę szeroko pojętej mobilności czy wyzwania związane z optymalizacją TCO (Total Cost of Ownership), to tylko niektóre z nich. Lider nie tylko reaguje na te zmiany, ale przede wszystkim je wyprzedza, dostarczając klientom rozwiązania pozwalające im osiągać przewagę konkurencyjną.

Przepis na sukces? Połączenie trzech kluczowych elementów: technologii, doświadczenia i elastyczności. Zaawansowane narzędzia analityczne pozwalają nam optymalizować każdy aspekt zarządzania flotą – od wyboru pojazdów, przez monitorowanie ich użytkowania, po precyzyjną kontrolę kosztów serwisowych, paliwowych czy ubezpieczeniowych. Dane to podstawa do podejmowania trafnych decyzji – zarówno przez nas, jak i przez naszych klientów. Ale nawet najlepsza technologia nie zastąpi doświadczenia – to właśnie nasz zespół ekspertów, łączący wiedzę branżową, analityczne podejście i praktyczne umiejętności, sprawia, że potrafimy nie tylko efektywnie zarządzać flotami o różnej skali i specyfice, ale także aktywnie wspierać naszych klientów, doradzając im w kluczowych obszarach strategicznych. Dzięki zaangażowaniu i determinacji zespołu jesteśmy w stanie dostosować się do ich unikalnych potrzeb i wyzwań, oferując nie tylko rozwiązania, ale i realne wsparcie w ich codziennej działalności.

W ostatnich latach kluczowe stało się też elastyczne podejście, ponieważ tego oczekuje rynek. Już w czasie pandemii koronawirusa udowodniliśmy, że potrafimy błyskawicznie dostosować się do okoliczności i wprowadzić usługi, które odpowiadają na nowe potrzeby związane z mobilnością. Wprowadziliśmy wtedy m.in. usługę wynajmu rowerów i re-leasing, czyli wynajem aut używanych.

Regularnie badając rynek i zbierając informacje o barierach dla rozwoju elektromobilności w Polsce, mieliśmy podstawy do stworzenia pakietu ARVAL GO ELECTRIC, który jest odpowiedzią na te wyzwania. Z kolei gdy dostępność pojazdów w Polsce znacząco spadła, ze względu na zerwane łańcuchy dostaw i problemy z produkcją nowych aut, zrobiliśmy wszystko, by nasi klienci nie mieli problemów z dostępem do mobilności. Przedłużaliśmy kontrakty, nawiązaliśmy współpracę z nowymi azjatyckimi markami, uruchomiliśmy w Warszawie salon Arval Store z pojazdami dostępnymi w wynajmie od ręki.

W kolejnych latach, odpowiadając na potrzeby mniejszych firm i klientów indywidualnych, którzy nie chcą wiązać się trzyletnią umową na wynajem pojazdu, stworzyliśmy elastyczną subskrypcję Arval Flex, która umożliwia rezygnację z kontraktu w dowolnym momencie (z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia). Dostęp do tak szerokiej i zróżnicowanej oferty rozwiązań jest właśnie tym, co wyróżnia lidera.

A co zyskują firmy, współpracując z najlepszymi? Przede wszystkim stabilność i bezpieczeństwo. W dobie rosnącej nieprzewidywalności gospodarczej optymalizacja kosztów i sprawne zarządzanie flotą stają się fundamentem stabilnego biznesu. Praca z najlepszym partnerem w branży to gwarancja, że flota jest zarządzana nie tylko efektywnie, ale też z uwzględnieniem nadchodzących trendów i wyzwań. To także dostęp do innowacji, które pozwalają zwiększyć efektywność operacyjną i uwolnić zasoby firmy, by mogła skupić się na swoim głównym obszarze działalności. Arval jako lider rynku chętnie dzieli się też z klientami wiedzą. Nasz zespół Arval Consulting każdego dnia doradza firmom, przeprowadza audyty, wspiera tworzenie polityk flotowych, pomaga w transformacji energetycznej.

Z kolei stworzone przez nas narzędzie edukacyjne Arval Driving Academy zapewnia klientom dostęp do wysokiej klasy szkoleń dla pracowników, dzięki którym kierowcy stają się bardziej świadomi i bezpieczni na drodze.
Lider to nie tylko dostawca usług – to partner, który rozumie specyfikę biznesu swoich klientów, czuje odpowiedzialność za ich flotę i potrafi dostarczyć realną wartość. To dlatego firmy, które stawiają na współpracę z Arval, nie tylko optymalizują koszty i procesy, ale przede wszystkim zyskują strategiczną przewagę na rynku.