Ogłoszony przetarg zakłada leasing 27 samochodów służbowych o napędzie hybrydowym i elektrycznym. Miasto potrzebuje m.in. 11 samochodów klasy średniej, 10 segmentu C i 2 dostawcze. I tylko te mają być w pełni elektryczne. Ratusz przeznaczy na to ponad 4,3 mln zł.
W specyfikacji przetargu wskazano, że chodzi o 11 aut hybrydowych segmentu D (ponad 2 mln zł), 10 segmentu C (ponad 1,1 mln zł), 2 segmentu B (niemal 300 tys. zł), 2 crossovery (prawie 300 tys. zł) i 2 dostawcze auta elektryczne (prawie 600 tys. zł.).
Samochody muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2025 roku z przebiegiem nie większym niż 30 km. Mogą posiadać inne dodatkowe wyposażenie zwiększające komfort i bezpieczeństwo podróżujących jednak szczegółowej specyfikacji i wymagań nie podano.
Największe samochody klasy średniej (segment D), służące z pewnością do funkcji reprezentacyjnych, muszą być wyposażone w silnik spełniający normę spalin EURO 6, a także m.in. dwa komplety kół (z oponami zimowymi i letnimi — felgi aluminiowe), klimatyzację, tempomat, system audio z 5 głośnikami, przyciemnione tylne szyby i dwa komplety dywaników (tekstylne na lato i gumowe na zimę).
Co ciekawe ratusz nie życzy sobie, by auta były białe. Lakiery mają być metaliczne lub perłowe, co w większości przypadków wymaga dopłaty.
W przypadku dwóch samochodów dostawczych mają być to elektryki w wersji nadwoziowej L1H2 lub L2H2. Mają one oferować co najmniej 4,96 m długości, a rozstaw osi nie może być mniejszy niż 3,2 metra. Pojazdy mają zapewniać ładowność co najmniej 700 kg, a baterie mają mieć pojemność przynajmniej 60 kWh.
Zamawiający oczekuje, że moc będzie nie mniejsza niż 136 KM, a przynajmniej 240 km. Ponadto samochody muszą być wyposażone w klimatyzację, opony całoroczne czy czujniki parkowania z przodu i z tyłu. Podobnie jak limuzyny, także elektryczne dostawczaki muszą być objęte co najmniej dwuletnią gwarancją.
Wszystkie samochody z zamówienia mają być dostarczone do 13 czerwca br.
Przetarg został ogłoszony w związku ze zbliżającym się terminem końca obecnej umowy na leasing pojazdów wykorzystywanych w kolumnie transportowej urzędu. Dodała, że nie obejmuje pojazdów dla innych miejskich jednostek organizacyjnych.
Fabrycznie nowe