Firma Volvo jest przekonana, że to właśnie hybrydy z możliwością doładowywania z gniazdka zdobędą w najbliższym czasie największą popularność. Mają one świetne osiągi, duży zasięg i są wolne od ograniczeń, z jakimi wciąż zmagają się auta w pełni elektryczne.
Przykładem tej filozofii tworzenia aut jest nowe Volvo XC90 T8 Twin Engine, najbardziej ekologiczny siedmiomiejscowy SUV na świecie. Łączna moc jego zespołu napędowego wynosi 407 KM, auto emituje jedynie 49 g dwutlenku węgla na każdy przebyty kilometr, na samym prądzie może pokonać ponad 40 km, a jego przyspieszenie od 0-100 km/h wynosi jedynie 5,6 s.
Volvo rozwija napędy elektryczne w samochodach już od 40 lat. Udało nam się osiągnąć najlepszy w całej branży współczynnik zasięgu mierzonego w kilometrach w przeliczeniu na każdą kilowatogodzinę baterii. Zbliżamy się do chwili, w której wyższy koszt budowy aut hybrydowych jest rekompensowany przez korzyści ekonomiczne. Technologia baterii wciąż się rozwija, ich koszty produkcji spadają, a klienci darzą hybrydy coraz większym zaufaniem – powiedział Peter Mertens wiceperezes Volvo i szef działu badawczo-rozwojowego.